افتخارآفرینی متخصص تبریزی در عرصه پژوهش و فناوری

محمدرضا جنتی اسکویی، متخصص تبریزی؛ در بیست و چهارمین جشنواره پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی به خاطر سهم عمده‌اش در پیشبرد تحقیق و نوآوری تجلیل گردید.

 

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی تبریز؛  در یکی از درخشان‌ترین روزهای بیست و چهارمین جشنواره پژوهش و فناوری استان آذربایجان شرقی، محمدرضا جنتی اسکویی، چهره‌ای شناخته‌شده و ستاره‌ای درخشان از میان جمع نخبگان فنی کشور، در مراسمی به رسم قدردانی و تحسین، مورد تجلیل قرار گرفت.

این مراسم با حضور گسترده مقامات و مسئولان بلندپایه از جمله استاندار و روسای دانشگاه‌ها و موسسات علمی و تحقیقاتی منطقه، به عنوان بخشی از برنامه‌های هفته پژوهش، در دانشگاه تبریز برگزار گردید.

محمدرضا جنتی اسکویی که در قامت کارشناس شرکت توزیع نیروی برق تبریز، از آن به‌عنوان نخبه‌ای در حوزه طراحی و کنترل پروژه‌های برق تجلیل شده است، با کوله‌باری از دانش و تجربه‌ای عمیق، نه تنها در زمینه تخصصی خود که در عرصه‌های پژوهش و فناوری دستاوردهای شایانی داشته است.

او که به‌حق می‌توان او را مردی از جنس دانش و نوآوری نامید، با آفرینش و تألیف نزدیک به صد مقاله علمی ملی و بین‌المللی، پنج کتاب در زمینه‌های علمی و فرهنگی و همچنین ثبت هفت اختراع، نامی نیک برای خود در تاریخ پژوهش و فناوری کشور رقم زده است.

علاوه بر این، جنتی اسکویی به‌عنوان مجری و همکار در انجام ده‌ها پروژه تحقیقاتی، نقشی کلیدی و تأثیرگذار ایفا کرده و با کسب عناوینی چون دانشجوی نمونه کشوری در مقطع دکتری، برگزیده جشنواره ملی علمی البرز و مؤلف برگزیده جشنواره کتاب سال، به‌خوبی نماد تعهد و تلاش مستمر او در ارتقای دانش علمی و فرهنگی و ارزش‌های اجتماعی در سراسر کشور بوده است.

صنعت برق به‌عنوان یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های زیربنایی کشور، به دلیل پیچیدگی‌های فنی و تخصصی‌اش، نیازمند چنین نخبگانی است که با توانمندی‌های بالا در پژوهش و فناوری، مدام به نوآوری و بروزرسانی دانش و فنون موجود بپردازند. جنتی اسکویی نمایانگر چنین فردی بوده و همچنان در مسیر نوآوری و کمک به پیشرفت پایدار این صنعت گام برمی‌دارد. این تلاشها نه تنها راه را برای پیشرفت فناوری و صنعت برق فراهم می‌کند بلکه بر جایگاه علمی ایران در عرصه‌های بین‌المللی نیز می‌افزاید.