افتتاح هشت طرح برق رسانی شهرستان های سرخه و مهدیشهر

در مراسم افتتاح همزمان پروژه های عمرانی و اقتصادی شهرستان های سرخه و مهدیشهر در آخرین روز از هفته دولت هشت طرح های عمرانی برق رسانی دو شهرستان مجموعاً اعتباری به مبلغ 90 میلیارد و 80 میلیون ریال افتتاح شدند.

به گزارش برقآب، در آخرین روز هفته دولت، هشت طرح برق رسانی در شهرستان های سرخه و مهدیشهر با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال افتتاح شدند. این طرح ها شامل اصلاح و بهینه سازی شبکه فشار ضعیف هوایی در روستاهای امامزاده عبدالله و ایج، احداث دستگاه های پست هوایی، توسعه شبکه فشار متوسط هوایی و نصب تابلو هوشمند و کنتور ها در شهرستان سرخه بودند.

ابتدا، طرح اصلاح و بهینه سازی شبکه فشار ضعیف هوایی در دو روستای امامزاده عبدالله و ایج با اعتبار پنج میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال افتتاح شد. این طرح باعث بهبود شبکه برق در این مناطق و افزایش استحکام و پایداری آنها خواهد شد.

همچنین، دو دستگاه پست هوایی با ظرفیت ۵۰ کیلوولت آمپر در روستای امامزاده عبدالله با اعتبار یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال احداث شدند. این پست ها در تامین نیاز به برق در این منطقه نقش مهمی دارند.

طرح دیگر افتتاحی هفته دولت، توسعه شبکه فشار متوسط هوایی در خروجی پست ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی سرخه بود که با اعتبار سه میلیارد ریال اجرا شد. این طرح به منظور تامین برق به شهرک صنعتی و جلوگیری از قطعی برق در این منطقه انجام شده است.

در شهرستان سرخه، طرح نصب ۱۴ دستگاه تابلو هوشمند، ۲ دستگاه کلید قدرت، و ۳۲ دستگاه کنتور تک فاز فهام نیز افتتاح شد. این طرح ها با مبلغ دو میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال صرف شده اند و بهبود عملکرد شبکه برق در شهرستان سرخه را به همراه داشته است.

در شهرستان مهدیشهر نیز طرح های مختلفی برای توسعه و بهینه سازی شبکه برق اجرا شد. احداث، بهبود و تبدیل شبکه فشار ضعیف هوایی سیمی به کابل خودنگهدار در سطح شهرستان و روستاهای هفت خانی، هسکو، کلاته بابااحمد و رسم رودبار با اعتبار هفت میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال انجام شد.

همچنین، احداث و اصلاح یک هزار و ۶۰۰ متر شبکه فشار ضعیف و متوسط هوایی در سطح شهرستان مهدیشهر و نصب چهار دستگاه ترانس هوایی به ظرفیت ۱۰۰ کیلوولت آمپر جهت تامین برق متقاضیان نیز در این هفته انجام شد.

با افتتاح این طرح ها، شهرستان های سرخه و مهدیشهر توانستند بهبود و بهبود شبکه برق خود را برای تامین نیازهای برق مردم و صنعت در این مناطق بهبود بخشند. این افتتاحیه در حضور مسئولان مربوطه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شد و نشان از تمرکز دولت بر توسعه و بهبود زیرساخت های عمرانی و اقتصادی مناطق روستایی و صنعتی شهرستان ها دارد.