افتتاح فاز اول پست و خط برق دژکوه در کهگیلویه و بویراحمد 

 به گزارش برقاب : افتتاح فاز اول پست و خط برق دژکوه در استان کهگیلویه و بویراحمد . “علی بهادری جهرمی” سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در آیین  افتتاح فاز اول پست و خط برق دژکوه این پروژه که با حضور سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، علی اسدی مدیرعامل شرکت برق […]

 به گزارش برقاب : افتتاح فاز اول پست و خط برق دژکوه در استان کهگیلویه و بویراحمد . “علی بهادری جهرمی” سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در آیین  افتتاح فاز اول پست و خط برق دژکوه این پروژه که با حضور سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، علی اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و مسئولان محلی برگزار شد، با تبریک عید مبعث و گرامیداشت دهه مبارک فجر، بیان کرد: پیش از این کار تامین برق به دست نیروهای خارجی صورت می‌گرفت ولی اکنون به لطف انقلاب و وجود متخصصان داخلی به چنین جایگاهی دست یافته‌ایم.
وی با بیان اینکه در سایر بخش‌ها نیز به چنین رشدی رسید‌‌ه‌ایم و در صنعت فضایی به عنوان مثال جزو ۵ رتبه برتر و حوزه بهداشت و درمان جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم، تصریح کرد: روش دولت این است در ظرف امکانات، استعداد و توانایی‌ها نیازهای به حق مردم را برطرف کند.
سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: ۳ هزار پروژه شبیه این پروژه در دهه فجر در کشور افتتاح می‌شود و ایران اسلامی به یک کارگاه تبدیل شده است.
علی اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نیز در توضیح افتتاح پروژه خط و پست دژکوه بیان کرد: فاز اول پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت دژکوه با نصب یک دستگاه ترانس موبیل به ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر و ۳ فیدر ۳۳ کیلوولت با ارزش سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال امروز به افتتاح رسید.
وی با بیان اینکه این پروژه یک پروژه کلیدی و مهم برای منطقه‌ است، افزود: برای اتصال پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت دژکوه به شبکه، خط ۱۳۲ کیلوولت ارجان _ دژکوه به طول ۴۶.۵ کیلومتر مدار با ارزش سرمایه‌گذاری ۳۴۵۰ میلیارد ریال احداث شده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری فاز اول پست و خط دژکوه در مجموع ۴۱۵ میلیارد تومان است، بیان کرد: تامین برق مطمئن و پایدار، کاهش خاموشی و افزایش ظرفیت شبکه، توسعه و پیشرفت زیرساخت منطقه و ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، از اهداف افتتاح این پروژه است.
اسدی با بیان اینکه در ۲ سالی که از دولت سیزدهم گذشت شاخص‌های صنعت برق استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ درصد رشد داشته است، افزود: با احداث طرح دائم پست دژکوه به ظرفیت ۱۰۰ مگاولت آمپر ظرفیت شبکه برق این منطقه ۱۰ برابر افزایش پیدا خواهد کرد و این آمادگی وجود دارد که برق مورد نیاز صنایع، خانگی، کشاورزی و سایر بخش‌ها تامین شود.
وی اضافه کرد: به برکت انقلاب و وجود متخصصین داخلی، صنعت برق بعد از انقلاب ۳۰ برابر رشد کرده که از این لحاظ در منطقه اول و در جهان دوم هستیم‌.