افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب فدک در شاهرود

محمد طاهری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان در آیین افتتاح این تصفیه‌خانه با اشاره به اجرای پروژه طراحی تصفیه‌خانه فاضلاب تکمیلی شهر شاهرود برای مساکن مهر اظهار کرد: این پروژه به منظور مدیریت منابع آبی حفاظت از محیط زیست، ارتقای سطح بهداشت عمومی و جلوگیری از آلودگی منابع آب‌های زیرزمینی اجرا شده است.

به گزارش برقآب، وزیر کشور، احمد وحیدی، در دقایقی پیش با سفر به شاهرود، تصفیه‌خانه فاضلاب فدک در این شهرستان را افتتاح کرد. این تصفیه‌خانه که طراحی و اجرا شده است، به منظور مدیریت منابع آبی، حفاظت از محیط زیست، ارتقای سطح بهداشت عمومی و جلوگیری از آلودگی منابع آب‌های زیرزمینی در شهر شاهرود تاسیس شده است. محمد طاهری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان، در آیین افتتاح این تصفیه‌خانه به اجرای پروژه طراحی تصفیه‌خانه فاضلاب تکمیلی شهر شاهرود برای مساکن مهر اشاره کرد. او به منظور تأمین نیاز جمعیت ساکن و توسعه شهر شاهرود، احداث ۲ شهرک جدید را در قسمت شمال شرقی شهر شاهرود اعلام کرد و تصریح کرد که فاضلاب این مناطق به تصفیه‌خانه موجود در شهر منتقل خواهد شد.

همچنین، طاهری اظهار کرد که محل‌های دیگری نیز با نام‌های مسکن مهر در محدوده شهر شاهرود واقع شده‌اند که به منظور جمع‌آوری و انتقال فاضلاب باید یک تصفیه‌خانه جدید در جنوب غربی شهر شاهرود طراحی و احداث شود. این تصفیه‌خانه به طور کلی ۱۷,۷۰۰ نفر ساکن را پوشش خواهد داد و مساحت زیر پوشش آن نیز ۲۲۷ و نیم هکتار است. این پروژه باعث تصفیه فاضلاب بخشی از جمعیت ساکن و یا توسعه در شهر شاهرود خواهد شد و با توسعه شهر، تصفیه‌خانه جدیدی در جنوب غربی شهر طراحی و احداث خواهد شد. این پروژه به دلیل اهمیت آن در مدیریت منابع آبی و حفاظت از محیط زیست توجه ویژه‌ای را به خود جلب کرده است.