مدیرعامل در جلسه کمیته درآمد شرکت آب منطقه ای کرمانشاه :

استیفای حقوق دولت در بخش آب از اولویت های کاری در سال ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه اولین جلسه درآمدی شرکت در سال جدید با حضور شهلایی مدیر عامل ، معاونین ، مدیران حوزه ستادی و مدیران امورمنابع آب شهرستان های تابعه با موضوع وصول مطالبات قانونی دولت در بخش آب در محل سالن جلسات شرکت برگزار گردید.
در این جلسه شهلایی مدیرعامل ، با اشاره به هزینه‌های جاری شرکت و لزوم استفاده از تمام اختیارات قانونی برای وصول مطالبات و حقوق دولت در حوزه آب بر ایجاد هماهنگی های منسجم تر تاکید و افزود : همه معاونین و مدیران ضمن توجه به این امر، ضروری است با برنامه ریزی نسبت به جذب درآمد های قانونی شرکت در سالجاری اقدام نمایند . شهلایی بخش مالی را موظف نمود نسبت به تشکیل دبیرخانه ستاد درآمد اقدام نماید.

وی : رشد درآمدی شرکت را یکی از اهداف مهمی دانست که باعث پیشرفت و ارتقاء کلی شرکت میگردد و با استفاده از این مهم میتوان سطح معیشت همکاران را ارتقاء داد.مدیر عامل شرکت با بیان این موضوع که انتظار می رود در سال ۱۴۰۱ با اهتمام و تلاش مضاعف در تحقق سیاست های ابلاغی وزارت متبوع و برنامه های شرکت  گام برداریم ادامه داد. مسیر راه مشخص است و باید بر اساس سیاست های تنظیمی نسبت به شرح وظائف محوله وفق قانون اقدام نمائیم.

شهلایی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به حوضه آب وجود دارد گفت: صیانت از منابع آب و دفاع از حقوق دولت در این مقوله از وظائف اصلی ما میباشد . وی همچنین به تغییر رویکرد در مدیریت هزینه های پشتیبانی شرکت اشاره و افزود: حوزه درآمدی شرکت  باید  پویاتر  از قبل فعالیت نماید .  شهلایی  تاکید نمود جلسات ستاد درآمد شرکت باید توأمان با برنامه‌های صیانت از منابع آب برگزار گردد.  وی با تقدیر از مدیران ساعی امور آب  شهرستان ها ،  بر لزوم  عارضه یابی سیستمی برای حل و فصل مشکلات به ویژه مشکلات در بخش وصول مطالبات و ایجاد درآمدهای تعریف شده در قانون تاکید نمود.

مدیر عامل با اشاره به کلام وحی مبنی بر ارزش و اعتبار آب, نادیده گرفتن حقوق دولت و مردم در بخش آب را شایسته مدیریت مبتنی بر فرامین وزارت نیرو ندانست. و بر اصول قانونی برای درآمدزایی با رعایت حقوق مردم و سال تولید،دانش بنیان واشتغال آفرین بر بنگاه‌های واقعی کسب و کار مبتنی بر آب تاکید ورزید.

مدیرعامل شرکت همچنین بر لزوم هماهنگی  هر چه بیشتر  بخش‌های درون سازمانی در جهت احیای حقوق مغفول شرکت نیز  تاکید داشت . ایشان با اشاره به وضعیت اراضی تحت کشت سبز در استان, تکمیل بانک اطلاعاتی هر شهرستان را امری بسیار ضروری دانست و خاطرنشان ساخت باید با  استفاده از ظرفیت فعلی نیروی انسانی شاغل در شرکت نسبت به ساماندهی و بکارگیری افراد در سطوح مختلف اداری اقدام نمائیم .

شهلایی مقابله با متخلفین بخش آب در استان را که با آب فروشی و حفر چاه‌های غیرمجاز عرصه را بر رونق تولید درسایر بخش‌ها تنگ می‌نمایند بسیار حیاتی خواند.

مدیرعامل شرکت هنر مدیریت در شرایط فعلی را تعادل بین درآمد و هزینه ها دانست. و با تأکید بر تکمیل دانسته‌های مدیران شهرستانها از وضعیت منابع آب قلمرو تحت مدیریت خود, دستور داد دایره ویژه وصول درآمدها و صیانت از حقوق دولت تا زمان انجام برونسپاری به بخش خصوصی در شرکت تشکیل گردد

وی در پایان هدف از تشکیل این جلسات را هم اندیشی و ارائه راهکارههای جدید در جهت رفع موانع و مشکلات  وصول درآمد برشمرد ،  و از مدیران شرکت درخواست نمود گزارشات تکمیلی درآمد را بصورت ماهیانه ارائه نمایند .