استان کرمانشاه پیشرو در امر جهاد آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه: آبفا استان در بحث جهاد آبرسانی از استانهای پیشروی کشور بود که بلافاصله کار را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان کرمانشاه، علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در حاشیه بازدید مشترک نماینده مردم شهرستان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از مجتمع آبرسانی شادمان در منطقه دوردفرامان گفت: در سنوات گذشته کارهای اساسی آبرسانی به مجتمع ۳۴ روستایی شادمان انجام شده بود اما متاسفانه نواقصی وجود داشت و ظرف سه الی چهار سال گذشته تخریب هایی صورت گرفت  که همین امر اکثر روستاهای این مجتمع را با مشکل روبرو ساخت.

وی افزود: حدود دو ماه گذشته قراردادی جهت رفع نواقص و تکمیل پروژه با یک پیمانکار منعقد شد که تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ اهالی ۳۴ روستای فوق آبدار خواهند شد.

کاکاوند از مردم خواست با توجه به این مسئله که آب از محل چاه تا آخرین روستا چهار مرحله پمپاژ می شود بحث مدیریت مصرف را جدی گرفته و از آب شرب برای مصارف غیر شرب همچون آبیاری باغات و مزارع استفاده ننمایند.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه بحث جهاد آبرسانی با شروع به کار دولت سیزدهم آغاز شد و خوشبختانه استان کرمانشاه از استانهای پیشرو در این امر بود که بلافاصله کار را آغاز کرد. در حال حاضر بخشی از پروژه های در دست اقدام شرکت به بهره برداری رسیدن و نتیجه آن را که آبرسانی به ۱۲۲ روستا بود در ایام مبارک دهه فجر مشاهده نمودیم.

کاکاوند از ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب در حوزه آب روستایی استان و تخصیص ۶۰ درصد از این میزان خبر داد و خاطر نشان ساخت: در مجموع اهالی ۴۶۰ روستای استان در تابستانی گذشت دچار تنش آبی شدند که آبرسانی به این۴۶۰ روستا را در برنامه کاری خود قرار دادیم تا به یاری خدا قبل از فرا رسیدن تابستان آینده بتونیم آب پایدار را به این روستاها برسانیم