اخذ گواهی تایید صلاحیت آزمایشگاه ۱۷۰۲۵ توسط آبفای منطقه یک تهران

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شرکت آبفای منطقه یک شهر تهران از دریافت گواهی‌نامه تایید صلاحیت آزمایشگاه ۱۷۰۲۵ (باکتریولوژی، شیمی– فیزیک و بخش مدیریتی) خبر داد. رزیتا داودی گفت: این گواهی‌نامه مطابق با روش‌های همسان‌سازی ارائه‌شده از سوی آزمایشگاه مرجع شرکت آب و فاضلاب استان تهران آبفای استان، توسط شرکت آب […]

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شرکت آبفای منطقه یک شهر تهران از دریافت گواهی‌نامه تایید صلاحیت آزمایشگاه ۱۷۰۲۵ (باکتریولوژی، شیمی– فیزیک و بخش مدیریتی) خبر داد.

رزیتا داودی گفت: این گواهی‌نامه مطابق با روش‌های همسان‌سازی ارائه‌شده از سوی آزمایشگاه مرجع شرکت آب و فاضلاب استان تهران آبفای استان، توسط شرکت آب و فاضلاب منطقه یک شهر تهران به عنوان نخستین شرکت در سطح آب و فاضلاب شهر تهران اخذ شده است.

داودی افزود: پیاده‌سازی روش‌های همسان‌سازی، مستلزم ایجاد تغییرهای کلی در نحوه جمع‌آوری اطلاعات و تنظیم گزارش‌ها، تصدیق و صحه‌گذاری روش‌های آزمون، PM و بررسی میانی تجهیزات آزمایشگاهی و تغییر در فرآیندهای کنترل کیفی و در برخی موارد مستلزم تدوین روش‌های اجرایی و دستورالعمل‌های جدیدی برای انجام آزمون‌های روتین آزمایشگاهی است که توسط کارشناسان آزمایشگاه انجام پذیرفته است.

او ادامه داد: همچنین با هدف ارتقا و بهبود مستمر سیستم، افزایش اسکوپ ممیزی در دستورکار قرار گرفت و بخش نمونه‌برداری و محاسبه عدم قطعیت در این قسمت و انجام آزمون MPN در آزمایشگاه باکتریولوژی به موارد تحت ممیزی اضافه شد.

او با بیان این که ممیزی انجام شده برای نخستین بار در سطح مناطق شهر تهران بر اساس نسخه جدید و به‌روز شده استاندارد تایید صلاحیت آزمایشگاه ۱۷۰۲۵:۲۰۱۷ انجام گرفت، تصریح کرد: پیاده‌سازی نسخه جدید نیازمند ترجمه متون و بازآموزی کارشناسان بود که با توجه به شرایط خاص (اپیدمی کرونا) بدون برگزاری دوره‌های آموزشی، به صورت تخصصی توسط کارشناسان آزمایشگاه انجام و طی ارتباط‌های تلفنی با شرکت‌ها و مراجع ذی‌صلاح به صورت مطلوب و استاندارد اجرایی شده است.