سرمایه گذاری 375 میلیارد تومانی برای تولید برق خورشیدی در استان

احداث ۲۵۰۰ نیروگاه خورشیدی برای مددجویان بوشهری

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: 2 هزار و 500 نیروگاه تولید برق خورشیدی 5 کیلوواتی برای مددجویان این استان احداث می شود.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: ۲۵۰۰ نیروگاه تولید برق خورشیدی ۵ کیلوواتی برای مددجویان این استان احداث می شود.
غلامرضا حشمتی در نشست با معاون امور اقتصادی استاندار و سرمایه گذاران در استانداری بوشهراظهار کرد: در این طرح به هر کدام از مددجویان واجد شرایط ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت و همچنین برق تولیدی نیروگاه های احداث ظرف مدت ۲۰ سال به صورت تضمینی خریداری می شود.
وی بیان کرد: با هدف تسهیل در اجرا طرح قرارگاه ویژه ای برای راه اندازی نیروگاه های تولید برق خورشیدی در استان بوشهر آغاز به کار کرده است.
حشمتی ادامه داد: براساس برنامه زمان بندی تا پایان سال جاری با حمایت های ویژه معاون امور اقتصادی استانداری بوشهر ۲ هزار و ۵۰۰ نیروگاه تولید برق خورشیدی در استان بوشهر احداث می شود.
وی گفت: استان بوشهر اکنون یکی از کانون های نیروگاه های تولید برق خورشیدی است و در این زمینه برنامه ریزی گسترده ای برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام شده است.
حشمتی افزود: پرداخت تسهیلات بانکی مناسب، خرید برق تضمینی به مدت ۲۰ سال و موقعیت آب و هوایی مناسب استان بوشهر برای احداث نیروگاه های خورشیدی سه ظرفیت شاخص برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی برای احداث نیروگاه های تولید برق خورشیدی در استان است.
وی عنوان کرد: با نام گذاری سال جاری به نام “مهار تورم و رونق تولید” که با درایت رهبر معظم انقلاب انجام شده شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر اهتمام جدی برای حمایت از فعالیت های تولیدی دارد.
حشمتی تصریح کرد: در این زمینه با تلاش های صورت گرفته نسبت به تامین برق پایدار واحدهای تولیدی استان اقدام شده است.