احداث ۴ هزار متر شبکه فشار ضعیف هوایی در دهگلان

مدیر توزیع برق شهرستان دهگلان گفت: باهدف برقرسانی به متقاضیان جدید، از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه بیش از ۴ هزار متر شبکه فشار ضعیف هوایی درشهرستان دهگلان احداث شد.

به گزارش برقآب، مدیر توزیع برق شهرستان دهگلان در مقابله با افزایش تقاضای برق مشترکان جدید، اقدام به احداث بیش از ۴ هزار متر شبکه فشار ضعیف هوایی در حوزه شهرستان کردستان کرده است. این اقدام با هدف رسیدن به ساکنان جدید در شهرستان و افزایش تراکم بافت شهری و روستایی انجام شده است. در این راستا، نصب و راه اندازی ۹۷ پایه بتنی برای اجرای این طرح انجام شده است. هزینه اجرای این طرح در هر دو بخش شهری و روستایی حدود ۳۲ میلیارد ریال بوده است. از جمله برنامه های سال جاری مدیریت توزیع برق در این شهرستان، احداث و اصلاح شبکه روستایی و شهری، تجهیز و راه اندازی توسعه پست های توزیع هوایی، ایجاد فیدرهای جدید و توسعه شبکه های ۲۰ کیلوولت، افزایش قدرت مانور و استفاده از تجهیزات با فن آوری های جدید از جمله برنامه های این مدیریت است.

شهرستان دهگلان دارای ۲۸ هزار و ۲۶۰ مشترک است که از خدمات شرکت توزیع برق بهره مند هستند. از این تعداد، ۱۱ هزار و ۱۴۷ مشترک مربوط به بخش شهری و ۱۵ هزار و ۳۲۱ مشترک در بخش روستایی است. این تعداد مشترکان نشان از رشد ساخت و ساز و توسعه شهرستان است که توزیع برق برای آن‌ها ضروری است.

برای رسیدن به اهداف خود، مدیر توزیع برق شهرستان دهگلان به توسعه و افزایش ضریب پایداری خطوط توزیع برق، افزایش سرعت برقراری ارتباط با مشترکان جدید و احداث شبکه جدید برق پرداخته است. تا پایان مرداد ماه امسال، بیش از ۴ هزار متر شبکه فشار ضعیف هوایی در شهرستان دهگلان احداث شده است. این شبکه شامل ۲ کیلومتر در حوزه شهری و ۲ کیلومتر در روستاها است. با این اقدام، بیش از ۴ هزار مشترک جدید به خدمات توزیع برق دسترسی پیدا کرده اند.