احداث دو تصفیه خانه در روستاهای حاشیه کشف رود

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: دو تصفیه خانه در منطقه ی اولنگ و سنگبر در روستاهای حاشیه کشف رود احداث و به زودی راه اندازی می شود بنابراین از اهالی روستا درخواست داریم تا با معرفی نمایندگان خود این پروسه تسریع شود. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه […]

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: دو تصفیه خانه در منطقه ی اولنگ و سنگبر در روستاهای حاشیه کشف رود احداث و به زودی راه اندازی می شود بنابراین از اهالی روستا درخواست داریم تا با معرفی نمایندگان خود این پروسه تسریع شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، حسین علیمیرزایی در جلسه گفتگو و هم اندیشی که با کشاورزان روستاهای حاشیه کشف رود (روستاهای قازقان، احمدآباد، چلقی، کنه بیست، میرمنگش و سنگبر) که در روستای قازقان برگزار شد، اظهارکرد: نمایندگان روستاهای حاضر در جلسه توسط نامه مکتوب شورا به این شرکت معرفی شوند.

وی با اشاره به اینکه موتورتلمبه هایی که روبروی ایستگاه پمپاژ به برداشت فاضلاب مشغول اند باید جمع آوری شوند، افزود: نمایندگان وکشاورزان، از آلودگی منطقه توسط فاضلاب‌های جاری و لزوم ارتزاق خود با کشاورزی خواستار تصفیه فاضلاب جاری در کشف رود و تقسیم عاد لانه آن  گلایه دارند که این مشکلات باید به زودی رفع شود.

علیمیرزایی با اشاره به مصوبات جلسه، ادامه داد: اراضی حریم و بستر کشف رود توسط مهندسی رودخانه ها و براساس سیلاب ۲۵ساله تعیین شده و اگر کسی نسبت به این نقشه ها اعتراض دارد می تواند نامه نوشته تا بررسی مجدد شود.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با بیان اینکه موتورتلمبه های منطقه اولنگ باید جمع آوری شود، اظهار کرد: تمامی کسانی که در پساب سهمیه دارند و موتور تلمبه نصب کردند، قطع خواهد شد.

وی اذعان کرد: برداشت شن و مصالح از بستر کشف رود غیرقانونی است و اگر این برداشت انجام می شود بررسی و پیگیری خواهد شد.

لزوم بروز رسانی سند سازگاری با کم آبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی همراهی مردم را یکی از ارکان اصلی اجرایی شدن سند سازگاری با کم آبی دانست و گفت: سند سازگاری با کم آبی همیشه باید بر اساس شرایط بروز شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سیدکمال الدین میرجعفریان در جلسه سازگاری با کم آبی که در محل استانداری برگزار شد، آب را یکی از دغدغه‌های بسیار مهم کشور و استان خراسان رضوی دانست و اظهار کرد: سند سازگاری با کم آبی برای استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ضمن بیان اینکه برای به ثمر رسیدن سند سازگاری با کم آبی تمامی جوانب باید مد نظر قرار گیرند، خاطرنشان کرد: علاوه بر وظایفی که بر عهده دستگاه‌های اجرایی در این طرح قرار دارد، همراهی مردم یکی از ارکان اصلی اجرایی شدن سند سازگاری با کم آبی است.

وی در همین رابطه اضافه کرد: باید در قالب فرهنگ سازی همه به این فهم مشترک برسند که در هر جایگاهی هستند باید به مدیریت مصرف آب کمک کنند.

میرجعفریان ابراز کرد: سند سازگاری باید مصرف آب را مدیریت کند و در این راستا آب منطقه‌ای وسازمان‌های جهاد کشاورزی و صمت باید میدان داری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خروجی سند باید به صورت میدانی ارزیابی شود تا همه جوانب این موضوع بررسی و آسیب شناسی شده و در جلسات کارشناسی موانع احتمالی برطرف شود.

وی در انتها ابراز کرد: امیدواریم هر چه زودتر آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به صنایع و معادن فلات مرکزی و شرق کشور را در خراسان رضوی شاهد باشیم چرا که در توسعه صنایع استان و کاهش برداشت آب از سفره‌های زیرزمین تاثیر بسزایی دارد.