اجرای ۲۷۱ پروژه آبرسانی توسط دولت سیزدهم در خراسان رضوی

مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان رضوی کارنامه دولت سیزدهم در بخش های آب و فاضلاب این استان را تشریح کرد.

به گزارش برقاب “حسین امامی” با اشاره به اجرای ۲۷۱ پروژه آبرسانی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در این استان افزود: این پروژه ها در ۲۰۳ روستا و تعدادی از شهرهای استان با شش هزارو ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع محرومیت زدایی، استانی و ملی  اجرا شده است.
وی این پروژه ها را شامل ۴۲۵ کیلومتر لوله گذاری خط انتقال ، ۲۰۶ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه ، احداث ۶۵ باب مخزن ذخیره به ظرفیت ۳۳ هزارو۵۰۰   مترمکعب، ۲۴ باب ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز ۲۳۹ حلقه چاه اعلام کرد.
وی یادآورشد: در دور نخست سفر هیئت دولت به خراسان رضوی هم  ۹  مصوبه در دو حوزه آب و فاضلاب اختصاص یافت که تمام آنها با موفقیت اجرایی شده است.
وی اظهار داشت: تکمیل تأسیسات فاضلاب شهرهای سبزوار و  قوچان، اجرای طرح فاضلاب بافت قدیم شهر ریوش (مرکز شهرستان کوهسرخ ) ، تکمیل طرح های آبرسانی به شهر تربت حیدریه، عملیات اصلاح خط انتقال آب گناباد و بهسازی تأسیسات شهر گناباد، تکمیل طرح آبرسانی به شهر فریمان، احداث مخزن ذخیره ۱۰ هزار مترمکعبی سبزوار، آبرسانی به شهرهای طرقبه و شاندیز و بجستان از مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ است.
وی مبلغ مصوب برای اجرای این تعداد پروژه را ۲۷ هزارو  ۹۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تکمیل و بهره برداری از پروژه های سفر هیئت دولت به خراسان رضوی هشت هزارو ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
مدیر عامل آبفا استان خراسان رضوی در ادامه از تلاش آبفا برای جذب سرمایه گذاران بخش غیر دولتی  با هدف اجرا و تکمیل طرح ها و پروژهای جمع اوری و دفع بهداشتی فاضلاب در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در مدت یادشده قرارداد سرمایه گذاری اجرا، توسعه و تکمیل پروژه های فاضلاب شهرهای نیشابور، تایباد و خواف در قالب بیع متقابل با مجموع سرمایه گذاری ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ابلاغ  و عملیاتی شده است که در قبال این سرمایه گذاری پساب حاصل از تصفیه فاضلاب برای مدت تعیین شده در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد.
“امامی” گفت: با به کارگیری پیشرفته ترین فرآیند تصفیه فاضلاب امکان تولید روزانه ۱۵هزار متر مکعب پساب استاندارد در تصفیه خانه فاضلاب شهر تربت حیدریه فراهم شد که کاربرد صنعتی دارد.