آغاز فاز جدید پروژه آبرسانی« مجتمع بزرگ بندرج » ساری در آینده‌ای نزدیک

مدیر عامل آبفا مازندران گفت: به زودی فاز جدید عملیات اجرایی مجتمع بزرگ آبرسانی بندرج شهرستان ساری با بهره مندی 36 روستا از آب شرب پایدار،بهداشتی و سالم شروع خواهد شد.

به گزارش برقآب، مدیر عامل آبفا مازندران گفت: به زودی فاز جدید عملیات اجرایی مجتمع بزرگ آبرسانی بندرج شهرستان ساری با بهره مندی ۳۶ روستا از آب شرب پایدار،بهداشتی و سالم شروع خواهد شد.

آغاز فاز جدید پروژه آبرسانی مجتمع بندرج ساری

پروژه آبرسانی مجتمع بزرگ بندرج در شهرستان ساری با بهره‌مندی از ۳۶ روستا در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد. این پروژه با هدف تأمین آب شرب، بهداشتی و سالم برای روستاییان این منطقه طراحی و اجرا شده است. مجتمع بندرج یکی از پروژه‌های در حال بهره‌برداری شرکت آبفا مازندران است که به دلیل وسعت جغرافیایی و جمعیت بهره‌مند، همواره مورد توجه قرار گرفته است.

استراتژی‌های اجرایی پروژه

اجرای پروژه آبرسانی مجتمع بندرج شامل چندین مرحله اجرایی می‌باشد. در این فاز جدید، اجرای عملیاتی شامل حفر یک حلقه چاه عمیق، بهسازی یک دهنه چشمه، احداث مخازن زمینی به حجم ۶۱۰۰ متر مکعب، ساخت ۱۹ واحد ایستگاه پمپاژ، خط انتقال به طول ۱۲۵ کیلومتر و ۶۲ کیلومتر شبکه توزیع قرار داده شده است. تا به حال، اقداماتی مانند حفر ۳۲۵۰ مترمکعب مخازن زمینی، ساخت ۹ واحد ایستگاه پمپاژ، اجرای ۲۶ کیلومتر شبکه توزیع و ۸۸.۴ کیلومتر خط انتقال باصرف اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال انجام شده است.

اهمیت اعتبار مالی برای اجرای پروژه

برای اجرای باقی‌مانده عملیات آبرسانی در مجتمع بندرج، اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال نیاز است. این مبلغ برای اجرای عملیاتی شامل بهسازی چشمه چهل وجون، احداث مخازن زمینی به حجم ۳۰۰ مترمکعب، اجرای عملیات لوله گذاری خط انتقال با لوله پلی‌اتیلن و لوله گالوانیزه، و اجرای لوله گذاری شبکه توزیع با لوله پلی‌اتیلن و ساخت ایستگاه‌های پمپاژ در نظر گرفته شده است.

توسعه منطقه و نیاز به پروژه آبرسانی

با توجه به توسعه روزافزون منطقه و افزایش جمعیت، پروژه آبرسانی مجتمع بندرج ساری اهمیت چندانی دارد. با تأمین آب شرب، بهداشتی و سالم برای روستاییان این منطقه، زندگی این افراد بهبود می‌یابد و زمینه‌ساز توسعه اجتماعی و اقتصادی در این منطقه خواهد شد. بنابراین، اجرای فاز جدید پروژه آبرسانی بندرج از اهمیت بالایی برخوردار است و برای توسعه پایدار منطقه بسیار ضروری است.