آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۲ طرح آب و فاضلاب در کاشان

کاهش هدررفت شبکه آب و افزایش سرانه مخازن آب روستایی ارمغان افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی آب و فاضلاب کاشان در هفته دولت شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آبفای کاشان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۲ طرح آبفا به ارزش ۸۱ میلیارد ریال گفت: این طرح‌ها شامل بهره‌برداری از طرح اصلاح و بازسازی بیش از ۶ هزار متر از شبکه و انشعابات آب شرب روستای مرق به ارزش ۴۶ میلیارد ریال و آیین کلنگ زنی مخزن ذخیره ۵۰۰ متر مکعبی زمینی آب شرب روستای آزران به ارزش ۳۵ میلیارد ریال است.

محمدرضا اسدی افزود: بهره‌برداری از طرح اصلاح و بازسازی شبکه و انشعابات آب شرب روستای مرق کاهش هدررفت آب روستا از ۵۰ به ۲۵ درصد را به همراه دارد.
او با بیان اینکه روستای آزران حدود ۶۰۰ فقره اشتراک دارد گفت:سرانه استاندارد مخزن ذخیره در زمان تحویل گیری این روستا از شرکت آب روستایی کمتر از ۳۰ درصد بود.
اسدی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود مخزن ذخیره ۵۰۰ متر مکعبی زمینی آب شرب روستای آزران دهه فجر امسال بهره‌برداری شود.
به گفته او، حجم مخازن ذخیره آب روستای آران با بهره برداری از مخزن ذخیره بتنی ۵۰۰ متر مکعبی به ۷۵۰ متر مکعب افزایش خواهد یافت و اهالی روستا به سرانه‌ای بیش از استاندار یک متر ذخیره آب برای هر اشتراک دست خواهند یافت.
رئیس هیئت مدیره آبفای کاشان با یادآوری اینکه اصلاح و مرمت مخزن ذخیره قدیمی روستای آزران نیز در دستور کار قرار دارد اظهار کرد: بهره برداری از این پروژه کمک بزرگی به کنترل تنش آبی در اوج مصرف آب در تابستان خواهد کرد.