در قالب طرح جهاد آبرسانی صورت گرفت؛

عملیات اجرایی تأمین آب شرب ۳۴ روستای آذربایجان شرقی آغاز می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در مراسم آغاز عملیات اجرایی تأمین آب شرب 34 روستای این استان گفت: با بهره‌برداری از این طرح کمبود آب شرب بالغ بر 13 هزار و 200 خانوار ساکن در این روستاها برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در مراسم آغاز عملیات اجرایی تأمین آب شرب ۳۴ روستای این استان گفت: با بهره‌برداری از این طرح کمبود آب شرب بالغ بر ۱۳ هزار و ۲۰۰ خانوار ساکن در این روستاها برطرف می‌شود.

به گزارش برقآب، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمد خانی” با بیان اینکه این پروژه در قالب قرارداد دوم طرح جهادآبرسانی عملیاتی شده است، افزود: این طرح از محل محرومیت‌زدایی و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال با زمان‌بندی ۲ ساله به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: عملیات حفر و تجهیز ۲۷ حلقه چاه با ظرفیت ۱۹۳ لیتر در ثانیه، احداث ۵ باب مخزن هوایی با حجم ۲۳۵۰ مترمکعب و ۱۰ باب مخزن زمینی با حجم ۶۰۰۰ مترمکعب، اجرای خطوط انتقال به طول ۶۴ کیلومتر، اصلاح و توسعه شبکه توزیع به طول ۶۱ کیلومتر، خرید ۱۲ پکیج تصفیه آب جهت ارتقای کیفیت آب شرب مصرفی از جمله اقداماتی است که برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح کشوری جهاد آبرسانی توسط وزارت نیرو در ۲ فاز به اجرا در آمده، تصریح کرد: در فاز اول آبرسانی به  ۷۱۳۸ روستا در قالب قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی و آبرسانی به ۳ هزار روستا در کشور از سایر منابع اعتباری (منابع عمومی) توسط پیمانکاران بخش خصوصی در حال انجام است.

خانی با اشاره به فاز دوم این طرح، اظهار کرد: در فاز دوم، الحاق روستاهای دارای تنش و فاقد تأسیسات به تعداد ۹۹۷۶ روستای بالای ۲۰ خانوار و جلب مشارکت خیران آبرسان برای همکاری در آبرسانی به حدود ۵ هزار روستای دارای تنش آبی و فاقد تأسیسات کشور است.

وی با بیان اینکه ۱۲۱ روستای استان آذربایجان شرقی در مرحله اول در قالب قرارداد به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان با عنوان پروژه‌های محرومیت‌زدایی آبرسانی می‌شود، گفت: این پروژه‌ها که پایان سال گذشته آغاز شده است هم اکنون از پیشرفت خوبی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان آذربایجان شرقی در ادامه بیان کرد: پیشرفت استان از میانگین کشوری که ۳۲ درصد است بالاتر بوده که عملکرد مناسب عوامل اجرایی و بسیج سازندگی استان به عنوان نماینده معین قرارگاه را نشان میدهد.

وی، با بیان این مطلب که تعداد ۶۳۱ روستا دارای مشکل آبرسانی است، گفت: از این تعداد، ۹۳ روستا در مرحله اول اجرای طرح جهاد آبرسانی و  ۱۸۳ روستا در برنامه اجرا از محل انعقاد‌ تفاهم‌نامه مرحله دوم اعتبارات محرومیت‌زدایی قرار دارد و ۴۲ روستا از محل اعتبارات استانی، ۳۴ روستا از محل اعتبارات داخلی آبرسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای آبرسانی به ۲۷۹ روستای دیگر نیازمند مشارکت خیران است، اضافه کرد: در سال آینده کلنگ‌زنی عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ملکان با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد که تمامی مراحل خود را برای اجرا طی کرده است.