رئیس خانه فرهنگ آب اصفهان خبرداد؛

آغاز دوباره آموزش حضوری دانش آموزان بعد از وقفه دو ساله در خانه فرهنگ آب اصفهان

رئیس خانه فرهنگ آب اصفهان گفت:  بر اساس آخرین رنگ بندی شهرهای کشور از سوی  ستاد مقابله با کرونا به لحاظ وضعیت شیوع کرونا، شهر اصفهان با افزایش نقاط ایمن در وضعیت آبی قرار دارد و به همین دلیل آموزش حضوری راهکارهای مصرف بهینه آب به دانش آموزان در خانه فرهنگ آب آغاز شد.

زهره تشیعی با اشاره به این که در دوران محدودیت های کرونایی، آموزش مدیریت مصرف آب به دانش آموزان از طریق شبکه دانش آموزی شاد و در فضای مجازی دنبال می شد گفت: دانش آموزان بهترین انتقال دهنده پیام اهمیت آب هستند و آموزش راه های مصرف بهینه آب به آن ها علاوه بر تقویت حس مسئولیت پذیری، می تواند موجب ترویج فرهنگ درست مصرف کردن آب در خانواده ها نیز شود.

 

وی به شیوه آموزش در خانه فرهنگ آب در اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: راه های مصرف صحیح آب به دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در قالب  دو کارگاه تئوری و عملی و به صورت مستقیم و غیر مستقیم ارائه می شود.

 

رئیس خانه فرهنگ آب گفت: در کارگاه تئوری، راهکارهای مصرف صحیح آب به صورت شعر، قصه، موسیقی، اجرای مسابقه،  اینفوگرافی و پخش انیمیشن و در کارگاه عملی از طریق اجرای نمایش های طنز، نقاشی، خمیرسازی و کار با کاغذ رنگی، راهکارهای مدیریت مصرف آموزش داده می شود.

 

تشیعی گفت: در خانه فرهنگ آب تلاش می شود موضوع های مربوط به مدیریت مصرف آب هنگام انجام کارهای روزانه به وسیله مربیان مجرب و متخصص که ارتباط موثری با دانش آموزان دارند انتقال داده شود.

 

وی گفت: پس از آموزش برای همه دانش آموزان کارت حامی آب دانش آموزی صادر و از آن ها خواسته می شود می شود در محیط مدرسه، خانواده و جامعه در صورت مشاهده هدر رفت آب، چگونگی راه های مصرف بهینه آب را به دیگران آموزش دهند.