مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان درجلسه شورای اداری مینودشت:

سد نرماب با حضور رییس جمهور آبگیری می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: آبگیری اولیه سد نرماب اواخر اردیبهشت امسال در سفر استانی رییس جمهور به این استان آغاز می‌شود.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس سیدمحسن حسینی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری مینودشت افزود: سد بزرگ نرماب ، مهمترین و حساس ترین سد استان است که آب آشامیدنی ۵۵۰ هزار نفر از جمعیت منطقه شرق این استان را تامین خواهد کرد.

وی ادامه داد: عملیات بدنه سد تمام شده و هم اکنون کار آسفالت و نصب روشنایی قسمت تاج آن درحال انجام است ضمن اینکه سد انحرافی و تونل انتقال آب‌ رودخانه چهل چای به سد بزرگ نرماب هم تکمیل شده و مراحل نهایی نصب تاسیسات ادامه دارد.

مهندس حسینی گفت: مجوز قطع یک سوم درختان واقع در مخزن سد اخذ و انجام شد و معادل آن در ۷۰۰ هکتار اراضی منابع طبیعی جنگل کاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان ادامه داد: تاکنون انتقال روستای جنگلده پایین انجام شده و مراحل ساخت ۲۵۰ واحد مسکونی و تاسیسات زیربنایی روستای جدید جنگلده بالا نیز در حال انجام است.

مهندس حسینی با بیان اینکه تاکنون حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت سد بزرگ نرماب هزینه شده است، افزود: درسال جاری ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد پیش‌بینی شد که تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و بقیه هم در حال جذب است.

وی اضافه کرد: برای تامین آب شرب مینودشت ، گنبد و برخی شهرهای همجوار از سد بزرگ  نرماب نیاز به ساخت تصفیه‌خانه و احداث مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی داریم که برای این ۲ پروژه ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است و احداث آنها به حداقل ۲ تا ۳ سال زمان نیاز دارد.