از ابتدای دولت سیزدهم؛

۷۷۹۶ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شد

سخنگوی صنعت برق گفت : با توجه به ناترازی موجود در سنوات گذشته و ضرورت جبران آن ، وزارت نیرو از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون 7796 مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه کرد.

به گزارش برقآب، از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، وزارت نیرو تلاش برای جبران ناترازی موجود در صنعت برق کشور داشته است. طی این دوره زمانی، ۷۷۹۶ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده است. این افزایش ظرفیت شامل نیروگاه‌های جدیدالاحداث و ارتقا و افزایش ظرفیت تولید نیروگاه‌های موجود است.

در هفته دولت و به مناسبت این رویداد، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، اعلام کرد که با توجه به پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته است، وزارت نیرو آمادگی کامل برای استقبال از تابستان را دارد. با افزایش ۷۷۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق و مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف، شبکه سراسری برق توانست در فصل تابستان امسال، با افزایش شدید دما و گرمای بی سابقه، پایداری خود را حفظ کند.

در ادامه، رجبی مشهدی درباره مدیریت مصرف برق بخش‌های مختلف در تابستان سال جاری صحبت کرد. او اعلام کرد که در بخش خانگی و تجاری هیچ محدودیتی در مصرف برق اعمال نشده است و در بخش صنعت نیز ۹۲ درصد از صنایع بدون هیچ‌گونه محدودیتی برق خود را تامین و تحویل گرفته اند.

نکته دیگری که رجبی مشهدی به آن اشاره کرد، افزایش میزان برق تحویلی به صنایع بزرگ کشور بود. او گفت که نسبت به سال گذشته، برق تحویلی به صنایع بزرگ با یک درصد و نسبت به سال ۱۴۰۰، با ۲۶ درصد افزایش یافته است.

همچنین، در زمینه مدیریت مصرف برق در ادارات، برنامه‌های موفقی اجرا شده است. برای مشترکان اداری و عمومی، هدف گذاری ۱۰۰۰ مگاواتی بود که با اصلاح ساعت کاری و پایش مصارف سیستم‌های سرمایشی، بیش از ۸۵ درصد از آن محقق شده است. این برنامه تا ۱۵ شهریور ادامه دارد و ساعات کار ادارات نیز بعد از این تاریخ به حالت قبلی بازگشته است.

در طرح پاداش مدیریت مصرف در تابستان جاری نیز، مشترکان با مصارف بیش از الگو وابسته به کاهش مصرف، پاداشی دریافت کرده‌اند. از ۴۴ میلیون مشترک، ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک از این پاداش برخوردار شده‌اند و ۱۴۵۰ میلیارد تومان پاداش در قبوض مشترکین اعمال شده است.