از ابتدای دولت سيزدهم تاكنون:

۷۳۹۸ مگاوات به ظرفیت نیروگاههای حرارتی کشور افزوده شد

طی 2 سال اخیر 7398 مگاوات ظرفیت جدید حرارتی از طریق ورود 39 واحد جدید، رفع محدودیت واحدهای بخاری و افزایش توان واحدهای گازی به ظرفیت نیروگاههای حرارتی كشور افزوده شد.

 

به گزارش برقآب، به نقل از توانیر آنلاین، طی ۴ سال فعالیت دولت سیزدهم افزایش ۳۵ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی از طریق ساخت ۱۵ هزار مگاوات نیروگاههای حرارتی خصوصی و دولتی، ۱۰ هزارمگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه صنایع برنامه‌ریزی شد که از این میزان تاکنون ۷۳۹۸ مگاوات محقق شده است.
بنابراین گزارش، افزایش ۷۳۹۸ مگاواتی نیروگاههای حرارتی در ۲ سال اخیر، در جهت رفع ناترازی تولید و مصرف برق و از طریق سنکرون ۳۹ واحد جدید حرارتی به ظرفیت ۵ هزار و ۳۹۸ مگاوات، رفع محدودیت نیروگاههای بخاری و افزایش توان عملی نیروگاههای گازی موجود به ظرفیت ۲ هزار مگاوات انجام شده است.
این گزارش می افزاید: در حال حاضر حدود ۹۴ درصد از برق تولیدی کشور به وسیله نیروگاههای حرارتی تامین می‌شود و حدود ۸۴ درصد ظرفیت نیروگاهی به نیروگاههای حرارتی اختصاص دارد که از طریق ۶۲۱ واحد تولید برق در ۱۳۴ نیروگاه تولید می‌شود و بیش از ۶۸ درصد از این ظرفیت در اختیار بخش خصوصی است.

لازم به ذکر است که نیروگاه سیکل‌ترکیبی شهدای پاکدشت(دماوند) با ظرفیت دو هزار و ۸۶۸ مگاواتی به عنوان بزرگترین نیروگاه کشور با انجام تعمیرات اساسی در واحدهای گازی و بخاری خود آماده تولید برق پایدار برای روزهای اوج مصرف تابستان امسال است.