۵۶۹۸ کنتور برق معیوب در استان فارس تعویض می شود

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از تعویض و اصلاح 5698 دستگاه کنتور معیوب در سطح این استان از ابتدای سال جاری با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش برقاب: ۵۶۹۸ کنتور برق معیوب در استان فارس تعویض می شود . علیرضا اسکندری اظهار داشت: اصلاح لوازم اندازه‌گیری، کاهش تلفات و رضایتمندی مردم از جمله اهداف مهم تعویض این تعداد کنتور برق معیوب بوده است که در دو مرحله شناسایی کنتورهای معیوب و تعویض آنها برنامه‌ریزی شده است.
وی افزود: در اجرای این طرح علاوه بر شناسایی لوازم اندازه گیری از طریق عملیات تست و بازرسی، تعدادی از کنتورهای معیوب نیز از طریق بررسی گزارش‌های سیستمی با اشکالاتی مانند خرابی و عدم ثبت کارکرد و یا شکستگی شیشه شناسایی شده که مشکل آنان رفع شد.
معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در خصوص تست‌های انجام شده بر روی کنتورهای برق تصریح کرد: در سال جاری۵۴هزارو ۱۱۶  مورد تست بر روی کنتورهای برق انجام شده که در اثر آن تعداد ۵۶۹۸ فقره کنتور برق معیوب و دچار نقصان مصرف کشف و تعویض شده است.
اسکندری، در ادامه سخنان خود به ذکر آماری از شناسایی کنتورهای معیوب و دستکاری شده در سال گذشته پرداخت و گفت: تست و بازرسی مستمر دستگاه‌های اندازه‌گیری یکی از مهمترین اولویت‌های کاری ما است که در همین راستا درسال گذشته بیش از ۹ هزار کنتور برق معیوب در استان شناسایی شده و نسبت به تعویض آن‌ها اقدام شد.
وی تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در حال حاضر بیش از یک میلیون مشترک برق دارد که ۶۹درصد مشترکان از کنتور دیجیتال و ۳۱ درصد مشترکان از کنتور مکانیکی استفاده می‌کنند.