۹۸ درصد از روستاهای استان بوشهر آب شرب پایدار دارند

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، مجید آقازاده حبشی روز پنجشنبه در بازدید از پروژه‌های آبرسانی استان اظهار کرد: پیرو برنامه بازدیدهای استانی در خصوص پروژه‌های عمرانی در بخش آب و فاضلاب امروز پروژه‌های جهاد آبرسانی و فاضلاب مورد بررسی قرار گرفتند.

به گزارش برقآب در راستای طرح بزرگ جهاد آبرسانی به روستاها تا کنون ۹۸ درصد روستاهای استان بوشهر از آب شرب پایدار بهره مند هستند

وی بیان کرد: براساس ارزیابی‌ها در استان بوشهر اقدام‌های بسیار خوبی صورت گرفته تا جایی که در فاز نخست خط انتقال بوشهر تنگستان آب شرب ۶ روستای شهرستان تنگستان و بوشهر با جمعیت نزدیک ۱۵ هزار نفر به پایداری رسیده که رضایت‌مندی حداکثری مردم این مناطق را به دنبال داشته است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: اکنون نیز در شهرستان دشتستان اجرای ۶.۵ کیلومتر خط انتقال در حال انجام است که با اتمام آن آب شرب ۱۵ روستا با بهره‌مندی از خط کازرون به پایداری کامل می‌رسد.

آقازاده حبشی ادامه داد: نتیجه اقدام‌های اشاره شده مرتفع شدن تنش آبی در روستاهای هدف است که بدون تردید رضایت‌مندی حداکثری آنها را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز گفت: طرح جهاد آبرسانی اکنون در ۲۰۰ روستای استان بوشهر سرعت و شتاب قابل قبولی در حال انجام است.

ابوالحسن عالی افزود: انتظار می‌رود با اتمام این پروژه‌ها و همچنین آب شیرین‌کن‌های تعریف شده در مناطق مختلف تامین آب شرب استان بوشهر به پایداری مطلوبی برسد.

وی عنوان کرد: با آغاز فصل تابستان و افزایش مصرف آب شرب در بخش خانگی انتظار داریم مشترکان در مصرف آب نهایت صرفه جویی را داشته باشند.

عالی یادآور شد: به همین مناسبت همزمان با هفته صرفی جویی در مصرف آب ویژه برنامه‌های متنوعی در استان بوشهر اجرایی شده است.