مدیرعامل شرکت آبفای استان خبر داد؛

۹۱ میلیارد تومان صرف رفع کمبود آب شرب ۷۲ هزار شهروند زاهدانی شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: فاز یک طرح آبرسانی از دشت حرمک به زاهدان با صرف۹۱ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان “علیرضا قاسمی” با اعلام این خبر گفت: در فاز اول این طرح، اجرای ۲۲ کیلومتر خط انتقال، حفر ۵ حلقه چاه، اجرای ۴۱ کیلومتر خطوط انتقال انرژی و برق‌رسانی و همچنین خرید و نصب ۵ دستگاه الکتروپمپ جهت تقویت فشار ایستگاه‌های پمپاژ بین‌راهی با استفاده از توان مهندسی معکوس برای اولین بار در کشور، انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح فوق به منظور جبران بخشی از کمبود آب شرب شهر زاهدان اجرا شده است افزود: با مجموع این اقدامات، تأمین و انتقال آب به میزان ۱۵۰ لیتر بر ثانیه صورت می‌گیرد و به طور متوسط ۷۲ هزار نفر از مشترکان زاهدان از تنش آبی خارج می‌شوند.

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شهر زاهدان با بیش از ۷۵۰ هزار نفر جمعیت در پیک مصرف به میزان ۸۰۰ لیتر بر ثانیه‌ کمبود آب دارد افزود: با وارد مدار شدن فاز اول طرح حرمک کمبود آب به ۶۵۰ لیتر بر ثانیه می‌رسد

این مقام مسئول همچنین از شروع فاز دو طرح فوق خبر داد و گفت: برای این پروژه نیز حفر ۵ حلقه چاه به منظور افزایش ظرفیت به میزان ۱۵۰ لیتر بر ثانیه با پیش‌بینی ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار در دستور کار قرار گرفته است.