۶۹۰ فقره رفع حریم در شبکه برق مریوان

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان از رفع حریم ۶۹۰ فقره در سطح شبکه برق این شهرستان خبر داد.

۶۹۰ فقره رفع حریم در شبکه برق مریوان

 

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان؛ مدیریت موفق شبکه برق مریوان در راستای ایمن‌سازی و کاهش مخاطرات

شبکه توزیع برق شهرستان مریوان شاهد تحولات چشم‌گیری در زمینه رفع حریم شده است. با پیگیری‌های به عمل آمده توسط مسئولین مربوطه، از ابتدای سال جاری تاکنون، ۶۹۰ مورد از تداخلات و ساخت و سازهای غیرمجاز که در مجاورت شبکه برق این شهرستان قرار دارند، به درستی شناسایی و برطرف شده‌اند.

عبداله آذری، مدیر توزیع برق مریوان، با اشاره به اینکه بسیاری از این ساخت و سازها به شکل غیرمجاز و در مناطق حاشیه‌ای شهر و روستاها صورت گرفته‌اند، از تلاش‌های انجام شده برای حفظ امنیت و ایمنی شبکه برق خبر داد. وی خاطرنشان کرد که این اقدام با هدف توزیع بهینه‌تر نیروی برق و پیشگیری از خطرات احتمالی انجام شده است.

در میان موارد رسیدگی شده، ۶۲ مورد که از نظر خطرساز بودن اولویت داشتند به سرعت مورد بازبینی قرار گرفته و حریم‌هایشان رفع شده‌اند. همچنین، ۷۰ مورد دیگر در شبکه فشار متوسط واقع شده‌اند که همگی طبق استانداردهای تعیین‌شده اصلاح شده‌اند. مابقی موارد نیز که در نقاط مختلف شهرستان پراکنده بوده‌اند، با روش‌های مدون ایمن‌سازی شده‌اند.

آذری از انجام جابجایی تجهیزات و اقدامات ارتقاء دهنده شبکه‌ای خبر داد و اعلام کرد: در این راستا، بیش از ۲۰ پایه فشار متوسط و ۴۴ پایه فشار ضعیف جابجا شده‌اند. علاوه براین، به منظور تامین ایمنی بیشتر، ۱۵ جلوبر فشار متوسط و ۸۸ جلوبر فشار ضعیف نیز نصب شده‌اند. این عملیات به نوبه خود نقش به سزایی در افزایش ایمنی و کارایی شبکه برق در شهرستان مریوان داشته و به کاهش حوادث و مخاطرات ناشی از شبکه برق کمک شایانی خواهد کرد.

گام‌های برداشته شده در مریوان نشان از تعهد مسئولین شهری به بهبود زیرساخت‌ها و خدمات عمومی با اولویت قرار دادن سلامت و امنیت شهروندان دارد. اهمیت بهره‌وری از انرژی و ایمنی آن در شهرمان موجب شده تا چشم‌اندازی روشن در جهت اعتلا و توسعه پایدار شهری متصور شود.