۶۵درصد مشترکین خانگی مرکزی درسال گذشته پاداش دریافت کردند

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت : بیش از ۴۲۰هزار مشترک از ۶۴۵هزار مشترکین خانگی استان مرکزی در سال گذشته ۲۷میلیارد تومان پاداش دریافت کردند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت : بیش از ۴۲۰هزار مشترک از ۶۴۵هزار مشترکین خانگی استان مرکزی در سال گذشته ۲۷میلیارد تومان پاداش دریافت کردند.

محمود محمودی با اشاره به نام‌گذاری اول خرداد، به نام «روز بهره وری و بهینه سازی مصرف» بابیان این مطلب افزود: بهره وری می تواند بیشترین استفاده از کمترین امکانات و منابع در راه رسیدن به رشد و شکوفایی همه جانبه کشور باشد.

 

وی از تداوم اجرای طرح کاهش پیک بار برای مشترکین کشاورزی و صنعتی استان مرکزی خبر داد و گفت: این طرح از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه اجرایی خواهد شد.

محمودی با بیان اینکه  حدود ۱۲ هزار مشترک صنعتی و کشاورری استان در طرح های کاهش پیک تابستان سال گذشته مشارکت داشته اند، افزود: این مشارکت و همکاری موجب پرداخت بالغ بر ۴۴میلیارد تومان به عنوان پاداش در صورت حساب بهای برق مصرفی صاحبان صنایع و کشاورزان،مولدها و سایر بخش ها شده است.

محمودی گفت:هم‌اکنون در آستانه دوره گرم سال و افزایش چشمگیر مصرف برق قرار داریم، بنابراین برای گذر از این دوران با کمترین مشکل، از مهر سال ۱۴۰۱ برنامه‌ای با ۱۴۰ اقدام مصوب، ابلاغ و برای اجرای تک‌تک اقدامات پیگیری شده است.

 

وی با بیان این که با مصوبه اشاره شده توسعه صنعت برق و مدیریت مصرف برنامه‌ریزی‌شده است، گفت: مجموع ظرفیت نیروگاهی که تا پایان سال ۱۴۰۱ به مدار آمد، ۷۰۵۶ مگاوات در بخش تجدیدپذیر و حرارتی بوده است که ۶۸۶۴ مگاوات آن در بخش حرارتی است.

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی تأکید کرد: مهم‌ترین طرحی که امسال در بخش مدیریت مصرف بخش خانگی اجرایی می‌شود، طرح «پاداش صرفه‌جویی» است. این طرح با هدف تأمین برق پایدار برای تمامی بخش‌ها اجرا می‌شود، بدین معنا که هر خانواری که مصرف برق خود را کاهش دهد، به میزان هر کیلووات ساعت کاهش مصرف، تا ۲۰۰۰ تومان کاهش دریافت می‌کند.

محمودی ادامه داد: این پاداش شامل تمامی مصارف اعم از مصارف داخل الگو و بیش از الگو است و درباره این که خانوارها چه میزان امکان صرفه‌جویی دارند، باید گفت مصارف متفاوت است، الگوی مصرف برق در ماه‌های خرداد تا شهریور برای مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات ساعت و در مناطق گرمسیر تا ۳۰۰۰ کیلووات ساعت است.

 

وی خاطرنشان کرد: بر این مبنا اگر خانواری در منطقه عادی ۱۰۰ کیلووات صرفه‌جویی کند، می‌تواند ۲۰۰ هزار تومان در ماه پاداش دریافت کند و اگر فردی بتواند یک کولر گازی را در مناطق گرمسیر خاموش کند، تا یک‌میلیون تومان هم در ماه امکان دریافت پاداش خواهد داشت.

 

این مقام مسئول بابیان اینکه عبور از پیک مصرف برق در سال جاری از موضوعات بسیار مهم صنعت برق است ،افزود: عبور موفقیت آمیز از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم و مسوولان فهیم است.

محمودی با بیان اینکه کولرهای گازی از جمله پرمصرف ترین وسایل خانگی هستند ،افزود: استفاده از سیستم های سرمایشی با راندمان بالا موجب افزایش بهای برق مصرفی مشترکان در فصل تابستان می شود.

 

وی تاکید کرد:با وجود اهمیت برق در رفاه خانواده ها،رشد و تولید و توسعه اقتصادی ،تامین و عرضه برق با چالش هایی مانند تامین مالی ،ایجاد آلودگی های زیست و محیطی و محدودیت های فنی مانند گسترش شبکه های انتقال و غیر قابل ذخیره بودن مواجه می باشد ،لذا صرفه جویی در مصرف برق ضروری است.