وزیر نیرو:

۵۰۰ میلیارد ریال به طرحهای آب و برق بجستان خراسان رضوی اختصاص یافت

وزیر نیرو گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال در سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی برای اجرای طرحهای آبرسانی، برق رسانی و رفع مشکلات این بخش در بجستان اختصاص یافت.

علی اکبر محرابیان  در حاشیه سفر به بجستان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به مصوبات سفر به این شهرستان، افزود: با توجه به مشکلات تامین آب بجستان تصمیم‌های خوبی در خصوص احداث آب شیرین کن در این منطقه اتخاذ  و قرار شده که تا پایان سال‌جاری بخش اعظم آن اجرا و آب پایدار مورد نیاز این خطه تامین شود و در مدار بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار لازم برای تصفیه خانه فاضلاب شهرک فرهنگیان بجستان، گفت: قرار بر این شد که برق مورد نیاز برای سرمایه گذاران در واحدهای تولیدی این شهرستان بدون محدودیت تامین شود.

وزیر نیرو گفت: شهرستانهای گناباد و بجستان با توجه به موقعیت خود از ظرفیت‌های زیادی برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی برخوردار است و وزارت نیرو از سرمایه گذاری در این بخش حمایت می کند.

وی اضافه کرد: نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی در گناباد و ۱۰ مگاواتی در شهرستان بجستان ایجاد می‌شود.

وزیر نیرو گفت: با احداث و تکمیل نیروگاههای خورشیدی علاوه بر تامین. انرژی مورد نیاز، فرصتهای شغلی لازم در منطقه تامین می‌شود.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو که در چهارچوب نخستین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان خراسان رضوی رضوی سفر کرده است امروز به نمایندگی از رییس جمهور برای بررسی مسایل و مشکلات به شهرستان بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی سفر کرد.

رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت روز چهارشنبه دهم فروردین ماه ۱۴۰۱ در نخستین سفر استانی خود در سال جدید وارد استان خراسان رضوی شدند.

سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در خراسان رضوی امروز پنجشنبه نیز ادامه دارد.

رییس جمهور را در این سفر وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان،آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی و نیز معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری همراهی می کنند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۷ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.