۳۱ میلیون مشترک خانگی مشمول دریافت پاداش مدیریت مصرف برق هستند

سخنگوی صنعت برق گفت : با طرح جدید وزارت نیرو ۳۱ میلیون مشترک خانگی با کاهش مصرف برق خود پاداش خواهند گرفت.

به گزارش برقآب، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در گفتگوی زنده با رادیو اقتصاد در تشریح پاداش صرفه جویی مشترکان خانگی گفت : در سال گذشته پاداش مدیریت مصرف برق برای بخش خانگی طراحی کرده بودیم که در کنار تمام اقدامات حوزه تعمیرات و توسعه نیروگاههای کشور با استقبال خوب مردم روبرو شد و به صنعت برق کمک کرد .
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود : در طرح سال گذشته مشترکانی که مصرف برقشان زیر الگو بود، اگر موفق به کاهش مصرف برق خود نسبت به سال گذشته میشدند، متناسب با کاهش مصرف، نرخی تقریبا ۵ برابر متوسط نرخ برقی که به آنها فروخته میشد پاداش میگرفتند .
رجبی مشهدی تصریح کرد : وزارت نیرو امسال تصمیم گرفت این طرح را توسعه دهد و مقرر شد این طرح نه تنها شامل آنهایی که مصرف برقشان را نسبت به سال گذشته کاهش میدهند؛ بلکه آنهایی هم که بیش از الگو برق مصرف می کنند، اگر موفق به کاهش مصرف برق خود نسبت به دوره مشابه سال قبل شوند نیز پاداش بگیرند .
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود : امسال این طرح مشمول همه مشترکان خانگی میشود و در واقع انتظار داریم ۳۱ میلیون مشترک خانگی با کاهش مصرف برق خود پاداش بگیرند .
سخنگوی صنعت برق در خصوص میزان پاداش دریافتی بیان کرد: در طرح امسال نرخ پاداش را هم افزایش دادیم و عدد ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو وات ساعت را تا ۲۰۰۰ تومان افزایش دادیم .
رجبی مشهدی در پاسخ به این سوال که طرح امسال منجر به چه میزان صرفه جویی خواهد شد افزود : این طرح برای حداقل ۵ درصد کاهش مصرف در بخش خانگی طراحی شده که سال گذشته حدود ۴ درصد، در دوره اوج بار یعنی ۴ ماه خرداد تا شهریور ماه کاهش مصرف در بخش خانگی داشتیم .
وی افزود : در طی سال این عدد به دلیل اینکه در تابستان با افزایش مصرف برق مشترکان خانگی مواجه هستیم بیشتر است و سرجمع رشد مصرف در سال گذشته نداشتیم و حتی در پایان سال نیز مقدار کمی هم رشد منفی داشتیم .
سخنگوی صنعت برق در پایان افزود : اتفاقی که در سال گذشته افتاد نشان داد پتانسیل بسیار خوبی هست و مردم همکاری بسیار خوبی دارند که نتیجه آن هم حفظ پایداری شبکه برق کشور و تامین برق مطمئن برای کلیه هموطنان خواهد شد .