۳۰۰ کیلومتر شبکه برق در سقز تعمیر و اورهال شد/اصلاح ۲۵۰ پست عمومی و اختصاصی

مدیر توزیع برق شهرستان سقز از تعمیر و اورهال ۳۰۰ کیلومتر شبکه ۲۰ کیلو ولت طی شش ماهه نخست امسال در شهرستان سقز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، عبدالله ابراهیمی مدیر توزیع برق شهرستان سقز از تعمیرات با برنامه خطوط  فشار متوسط، فشار ضعیف و پست های عمومی سطح  این شهرستان با هدف تعمیرات پایداری شبکه و افزایش ضریب اطمینان شبکه با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۱۸۹ میلیون ریال خبرداد.

وی با شاره به اینکه طی شش ماهه نخست امسال بیش از ۳۰۰ کیلومتر شبکه ۲۰ کیلوولت و ۲۵۰ پست عمومی و اختصاصی اصلاح و بهسازی شد، افزود: احداث و اصلاح ۴۴ دستگاه تابلو روشنایی معابر روستایی، اصلاح و تعویض قطعات ۱۸۵۲ دستگاه چراغ خیابانی توسط اکیپ های تعمیرات و اتفاقات شهرستان از دیگر اقدامات صورت گرفته در نیمه نخست سال جاری است. .

ابراهیمی با تاکید بر اینکه اولویت فعالیت های صورت گرفته در این مدیریت کسب رضایت مشترکین است، اظهار داشت: بر اساس برنامه زمانبندی بازدید و نقاط معضل دار شبکه موجود در سطح شهرستان شناسایی شده و سپس با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود در قالب اکیپ های تعمیراتی خط سرد و گرم در پروسه های زمانی مشخص با پشتیبانی حوزه ستادی نسبت به اصلاح ، تعمیر و ساماندهی شبکه اقدام می شود.

مدیر توزیع برق شهرستان سقز گفت: مطابق دستورالعمل توانیر بایستی شبکه توزیع برق سالی دوبار با برنامه ریزی تعمیر شود تا در تداوم توزیع انرژی الکتریکی که جزو زیرساخت های اساسی است مشکلی حادث  نشود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تاکنون قریب به ۵۰ درصد برنامه های تعمیراتی مدنظر در این شهرستان اجرایی شده است، اظهار داشت:مشکلات و فرسودگی شبکه در برخی مناطق سقز به حدی است که باید کل شبکه مجددآ بازآرایی و اورهال شود که کاری زمان بر و طولانی مدت است.

ابراهیمی در پایان یادآورشد: تعویض مقره های سوزنی شکسته و قدیمی، بهینه سازی شبکه های فشار متوسط و نصب راس تیری بر روی پایه های برق از جمله اقدامات به عمل آمده در اجرای  این پروژه تعمیراتی محسوب می شود که هدف مجموع انها اصلاح، تعمیر و کاهش اختلال در شبکه برق و همچنین افزایش رضایت مشترکین برق است.