۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه بیستون تولید شد

میزان تولید برق نیروگاه بیستون در هفت ماهه امسال از مرز دو میلیارد کیلووات ساعت عبور کرد.

به گزارش برقآب، به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، نیروگاه بیستون با ظرفیت تولید ۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی در هفت ماهه امسال، توانسته به میزانی بیش از مرز دو میلیارد کیلووات ساعت عبور کند. این اطلاعات به تازگی توسط مسعود میرزا عسگری، مدیرعامل فعلی نیروگاه، به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی اعلام شده است.

با توجه به اعلام این خبر، مشخص شده است که تنها در مهرماه امسال نیروگاه بیستون توانسته بیش از ۲۸۴ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کند. از این میزان، حدود ۲۵۹ میلیون کیلووات ساعت به صورت خالص به شبکه سراسری برق کشور تزریق شده است. این نیروگاه با تلاش بی‌وقفه کارکنان خود، توانسته در هفت ماهه امسال به میزان ۲ میلیارد و ۵۳ میلیون کیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید کند. این بدان معناست که نیروگاه حرارتی بیستون نقش مهمی در پایداری شبکه سراسری برق غرب کشور دارد.

نیروگاه بیستون با ظرفیت تولید ۶۴۰ مگاوات در کیلومتر ۲۰ جاده کرمانشاه به همدان قرار دارد. این نیروگاه به منظور تامین نیازهای برق غرب کشور ایجاد شده و به عنوان یکی از مجموعه‌های تولیدی برق حرارتی، نقش بسیار مهمی در پایداری شبکه برق غرب ایران دارد. با توجه به توان تولیدی بالای این نیروگاه، توانایی تأمین برق برای استفاده در صنایع و خانه‌ها در این منطقه بهبود یافته است.

استمرار تولید بالای نیروگاه بیستون نشان می‌دهد که این نیروگاه توانسته با مشکلات و چالش‌های مختلفی مثل نوسانات در تأمین سوخت و قطعی برق، سازماندهی و مدیریت منابع خود را بهبود بخشد. همچنین، تلاش بی وقفه کارکنان این مجموعه نقش مهمی در بهبود راندمان و عملکرد نیروگاه داشته است. این نیروگاه به عنوان یکی از منابع تولیدی انرژی الکتریکی مهم در منطقه غرب کشور، در افزایش پایداری شبکه برق منطقه و کاهش وابستگی به منابع بیرونی نقش مهمی دارد.