مدیر امور منابع آب شهرستان مشگین‌شهر خبر داد؛

۲۲ حلقه چاه غیرمجاز در مشگین‌شهر مسدود شد

مدیر امور منابع آب مشگین‌شهر گفت: در ۲ ماه اخیر به همت گروه‌های گشت و نظارت امور آب ۲۲ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان پر و مسدود شد.

گزارش برقآب، در مورد مدیر امور منابع آب شهرستان مشگین‌شهر و اقداماتی که برای مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز در این منطقه انجام شده است، خبر می‌دهد. در طول دو ماه گذشته، با همکاری گروه‌های گشت و نظارت امور آب، ۲۲ حلقه چاه غیرمجاز در مشگین‌شهر مسدود شده است. این تدابیر باعث صرفه‌جویی در مصرف آب زیرزمینی شهرستان به مقدار ۵۰۰ میلیون مترمکعب شده است.

مدیر امور منابع آب مشگین‌شهر تاکید کرد که مسدود شدن این چاه‌ها بر اساس دستور مقامات قضایی انجام شده است و همکاری مقامات قضایی و انتظامی در این زمینه تحسین‌برانگیز است. او افزود که نیروهای گشت و نظارت آب منطقه‌ای در تمام نقاط شهرستان حاضر هستند تا چاه‌های غیرمجاز را شناسایی و مسدود کنند.

در ادامه، مقاله به ضرورت مصرف بهینه آب در شهرستان مشگین‌شهر اشاره می‌کند. بدون تغییر در وضعیت شبکه توزیع آب، مشکل آب در این شهرستان قابل حل نخواهد بود. مصرف سرانه آب در مشگین‌شهر در حال حاضر ۲۱۷ لیتر در ثانیه است و با در نظر گرفتن هدررفت شبکه، حداکثر نیاز مصرف سرانه باید ۲۳۰ لیتر در ثانیه باشد. اما به طور متوسط بیش از ۴۲۰ لیتر در ثانیه آب از رودخانه به تصفیه‌خانه مشگین‌شهر وارد می‌شود.

در انتها، مقاله به تأثیر اضافه برداشت آب بر روند تنش آبی در مشگین‌شهر اشاره می‌کند. آب تصفیه شده از تصفیه‌خانه مشگین‌شهر در حال حاضر تامین آب کشاورزی و صنعتی شهرستان را تامین می‌کند و استفاده از این آب برای کارگاه‌ها و صنایع مختلف منجر به تشدید تنش آبی در مشگین‌شهر شده است.