۲۱ دستگاه ماینر غیر مجاز در شهرستان زابل کشف شد

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، سرپرست توزیع برق شهرستان زابل گفت: ۲۱ دستگاه ماینر استخراج غیر مجاز ارز دیجیتال از یک منزل مسکونی در این شهرستان کشف و ضبط شد.

احمد علی ریاحی اظهار داشت: یکی از مهمترین محورهای تعیین شده برای کاهش مصرف برق و کمک به تأمین برق پایدار، جمع ‌آوری مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز است.

وی ادامه داد: استخراج ارزهای دیجیتال نیاز به مصرف بالای برق دارد و متأسفانه بسیاری از سود جویان به استخراج غیر مجاز ارز دیجیتال با تعرفه برق یارانه ‌ای اقدام می‌ کنند.

سرپرست توزیع برق شهرستان زابل گفت: به منظور حفظ و پایداری شبکه برق، جلوگیری از بروز خاموشی‌ و افت ولتاژ در شبکه، مردم در معرفی مراکز استخراج غیر مجاز رمز ارز همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: افرادی که به معرفی مراکز استخراج غیر مجاز رمز ارز اقدام ‌کنند، پس از بررسی و تایید صحت گزارش ارائه شده، بر اساس دستورالعمل تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، شهروندان می توانند هرگونه فعالیت غیرقانونی و استفاده غیرمجاز از شبکه برق را از طریق اپلیکیشن “برق من”، سامانه

تلفنی ۱۲۱ یا مراجعه به “سامانه سمات” شرکت توانیر به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaatگزارش و ثبت نمایند.