اجرای۱۵۰۰ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی مازندران در دولت سیزدهم

۱۵۰۰ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی مازندران در دولت سیزدهم

به گزارش برقاب،مدیر عامل آبفا مازندران از اصلاح و توسعه ۱۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در سطح استان طی فعالیت دولت سیزدهم خبر داد.
بهزاد برارزاده در گفتگویی پیرامون فعالیتهای شرکت در دولت سیزدهم اظهار داشت: طی این مدت ۵۲ حلقه چاه حفر ، ۱۱۲ حلقه چاه  با ۱۸۷۵ متر مکعب افزایش آبدهی بهسازی و ۱۰ حلقه چاه پیزومتری با دبی ۲۲۳ لیتر در ثانیه به ظرفیت آب شهرهای استان اضافه شد، همچنین  ۴۶ هزار متر مکعب مخازن ذخیره آب  با ۲۵ واحد ایستگاه پمپاژ احداث شده است.
او با اشاره به نگاه متفاوت دولت سیزدهم به آبرسانی روستایی، از اجرای عملیات آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور با کمک قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و گفت: از این محل آبرسانی به۲۰۰ روستا با تخصیص اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان در مازندران در نظر گرفته شده که تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت داشته است.
برارزاده در خصوص فعالیت خیرین آبرسان در استان اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده ۵۰۰ کیلومتر لوله از خیرین برای آبرسانی به ۱۷۰ روستا دریافت کردیم و پروژه های آبرسانی بیشماری در ۸۴ روستا طی سال گذشته و ۶۰ روستا نیز طی سالجاری به مرحله بهره برداری رسید.
مدیر عامل آبفا مازندران از تخصیص اعتبارات حوزه های مختلف برای آبرسانی به شهرها و روستاهای استان خبر داد و افزود: از حوزه اجتماعی نفت ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای آبرسانی به شرق استان و شهر محمودآباد  و همچنین ۱۳ میلیارد تومان اعتبار از محل بنیاد برکت در دو مرحله برای ارائه خدمات به مردم روستاهای استان تخصیص یافت و ۱۲ میلیارد تومان اعتبار هم از محل بنیاد مستضعفین برای آبرسانی به روستاهای میاندرود و تنکابن  در نظر گرفته شد.
برارزاده با اشاره به تنش آبی در ۲۰ شهر و ۲۱۳ روستای استان گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور تخصیص یافت که در حال حاضر پروژه های بیشماری در راستای رفع تنش آبی در حال اجراست.
او در خصوص پروژه های جمع آوری شبکه فاضلاب در مازندران اظهار داشت: ۱۸ طرح فاضلاب در شش شهر استان اجرا شده است ، امسال  نیز درچهار شهر بابل،بابلسر،ساری و جویبار با تخصیص ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه های فاضلاب در حال اجراست و به زودی عملیات اجرایی طرح فاضلاب در چهار شهر نور،گلوگاه،بهشهر و نکاء نیز آغاز خواهد شد.
مدیر عامل آبفا مازندران در پایان سخنانش از افزایش اعتبارات شرکت از یکهزار و ۱۲۱ میلیارد تومان در سالهای ۹۹-۹۷ به ۳۰۰۰ هزار و ۱۶ میلیارد تومان در سالهای ۱۴۰۲-۱۴۰۰ خبر داد.