۱۲۵۰ متر از شبکه آب شرب نصرت‌آباد اصلاح و توسعه یافت

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زاهدان از انجام عملیات اصلاح و توسعه شبکه آب در نصرت آباد به میزان ۱۲۵۰ متر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان سیستان و بلوچستان “مرتضی نورا”، اظهار کرد: در پی اظهار گلایه و گزارش مردمی مبنی بر فشار نامناسب آب در برخی از مناطق شهر نصرت آباد ۱۲۵۰ متر از شبکه آب شرب نصرت‌آباد اصلاح و توسعه یافت و بیش از هزار و ۲۵۰ متر از شبکه آب نصرت آباد با هدف رفع افت فشار و تأمین آب پایدار اصلاح و توسعه یافت.

 

وی، افزود: بعضی از مناطق شهر نصرت آباد در ارتفاع است که این امر در فصل گرما باعث افت فشار شبکه آب شرب در برخی از این مناطق میشود که خوشبختانه با اصلاح شبکه این مناطق به پایداری شبکه آبرسانی رسیدند.

 

نورا، گفت: یکی از مشکلات افت فشار آب استفاده برخی از سودجویان از شبکه آب است که از مردم درخواست می‌شود که با مشاهده هرگونه انشعاب غیرمجاز و شکستگی لوله آب و فاضلاب با سامانه ۱۲۲ تماس حاصل کنند.

وی در پابان گفت: با مدیریت صحیح مصرف آب و پرهیز از مصارف غیرضروری می توان از افت فشار و یا کمبود آب جلوگیری نمائیم.

 

 

 

مسئله آب یک موضوع فرادستگاهی است

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زاهدان در جشنواره فراگیری نخستین واژه آب ضمن تأکید بر اینکه مسئله آب، یک موضوع فرادستگاهی است، گفت: این مهم باید مورد توجه همه دستگاه‌های دولتی شهرستان و خانواده ها قرار گیرد و همه در استفاده صحیح از آن همت کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان “مرتضی نورا” در این جشن با اشاره به کاهش منابع آبی شهرستان زاهدان و بحران آب در کشور تصریح کرد: فرهنگ‌ سازی در مصرف آب و ضرورت مصرف بهینه موضوع بسیار مهمی است که باید از مدارس آغاز شود و آموزش به این نسل به ویژه در دوره ابتدایی و استمرار این حرکتها می تواند نتایج موثر و ماندگاری را در آینده داشته باشد.

وی بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در تمام امورات زندگی تأکید کرد و گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی به منظور ترویج فرهنگ استفاده صحیح از آب، به یک ضرورت تبدیل شده است و همکاری تمامی دستگاهها لازم و ضروری است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زاهدان با اشاره به اینکه اگر آب به طور صحیح استفاده شود با مشکلات کمتری روبرو می شویم، افزود: آب اساسی ترین و حیاتی ترین نیاز انسان است و مدیریت بهینه و صرفه جویی در مصرف آن بسیار مهم و ضروری است.

در ادامه این مراسم، جهانتیغ، مدیر دبستان دخترانه نجمه بیان کرد: جشنواره نخستین واژه آب، با هدف آموزش و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بهینه آب و صرفه جویی برگزار می شود که امید است در آینده ای نزدیک، شاهد اثرات آن باشیم.

وی با بیان اینکه نهادینه کردن مصرف آب، یکی از وظایف مهم و اساسی مدیران و مسئولان است ادامه داد: متأسفانه در بخش های کشاورزی، صنعتی و خانگی، آب زیادی مصرف می شود که بایستی با نهادینه ساختن فرهنگ صرفه جویی به حفظ آن کمک کنیم.

در این برنامه سعی شد با ارائه توضیحاتی در خصوص اهمیت صرفه جویی و روشهای مصرف صحیح آب و مطرح کردن سوالاتی در این زمینه از دانش آموزان، نسبت به آشنایی آنها با مصرف درست و بهینه آب اقدام شود.

این گزارش می افزاید ، در پایان این جشنواره، ضمن اهدای جایزه به کلیه دانش آموزان دبستان نجمه، با برگزاری مسابقه، به آن دسته از دانش آموزانی که به سوالات مطرح شده پاسخ درست دادن جوایز نفیسی اهد شدا، همچنین از معلمان این دبستان نیز به پاس قدردانی از زحمات و همراهی ارزشمندشان با اهدای لوح، تقدیر شد.

 

مسئله آب یک موضوع فرادستگاهی است