قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی؛

یک هزار مشترک صنعتی استان آماده همکاری طرح تابستانه گذر موفق از پیک شدند

در پنجمین از روز از هفته مدیریت مصرف برق، یک هزار مشترک صنعتی استان همکاری خود را برای گذر موفق از پیک برق تابستان 1402 اعلام کردند.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی؛ قائم مقام این شرکت ضمن گرامیداشت هفته مدیریت مصرف و نامگذاری پنج تیرماه به عنوان “مدیریت مصرف برق؛ صنعت، معدن، سازمان های عمومی و موسسات خصوصی” با بیان این که اقدام های گسترده ای در حوزه اطلاع رسانی و فرهنگی برای همه مشترکان به خصوص مشترکین صنعتی از طرف این شرکت صورت گرفته است، گفت: متوسط بار صنایع استان حدود ۳۶ مگاوات در روز است که خوشبختانه از ابتدای طرح مدیریت پیک برق تابستان امسال، بیشتر صنایع همکاری بسیار خوبی با این شرکت داشته اند و امیداور هستیم همه مشترکین صنعتی همگام با دیگر مشترکان همیار این طرح باشند.
مهندس “مجید زاهدی نیا” افزود: با توجه به دستور العمل ابلاغی وزارت نیرو و شرکت توانیر در خصوص همکاری صنایع در ساعات اوج مصرف، مقرر شده است صنایع استان با تغییر نوبت کاری خود از روز تعطیل به یک روز دیگر، به کاهش پیک برق کمک کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر این، از موسسات خصوصی استان نیز خواستاریم تا با رعایت مدیریت مصرف برق یاریگر مدیریت اضطراری بار شبکه برق باشند تا تابستان امسال را با موفقیت از پیک برق عبور کنیم.
“زاهدی نیا” با بیان این که در سال گذشته با همکاری صنایع توانستیم گذر موفقی از پیک برق تابستان داشته باشیم، خاطر نشان کرد: یکی از راه هایی که موسسات خصوصی می توانند به کاهش مصرف و گذر موفق از پیک برق کمک کنند، احداث نیروگاه های خورشیدی است که این موضوع می تواند علاوه بر تامین و تولید انرژی برق برای مجموعه آن ها، کمک بسیار بزرگی به کاهش هزینه ها موسسات کند.
قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در پایان گفت: با توجه به بازه گرمای دما در خراسان شمالی، در صورتی که مشترکان بخش خانگی اقدام به استفاده از راهکارهای مدیریت مصرف کنند، می توانند از فرصت طرح پاداش ۲۰ برابری تابستان امسال بهره مند شوند.