برنامه‌ریزی جهت اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع برای گذر از تنش آبی سیستان و بلوچستان

با حضور مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، جلسه برنامه‌ریزی اطلاع‌رسانی برای گذر از تنش آبی امسال در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

با حضور مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، جلسه برنامه‌ریزی اطلاع‌رسانی برای گذر از تنش آبی امسال در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

“علیرضا اقبال” در این جلسه، با اشاره به دغدغه وزیر نیرو برای استان سیستان و بلوچستان گفت: در بین ۳ استانی که با معضل بی‌آبی درگیر هستند از جمله تهران و مشهد، سیستان و بلوچستان از اولویت‌های وزارت نیرو است و همه مسائل مربوط به این استان اعم از اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها و همزمان اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی مسائل حوزه آب به مردم می‌بایست با حساسیت دنبال شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط خاص این استان‌ها، مدیر روابط عمومی معین تعیین شده است، افزود: پیرو جلسه با وزیر نیرو، ایشان ۳ محور اصلی شامل مدیریت مصرف آب، اطلاع‌رسانی از روند پیشبرد طرح‌های آبرسانی و همدلی و همراهی بین صنعت آب استان سیستان و بلوچستان را حائز اهمیت دانست، که با یک برنامه مدون باید به جد در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل دفتر روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور محور اصلی اولین جلسه خود را فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آب عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا ضمن تعیین یک شعار واحد و ایجاد کمپین تبلیغاتی، برنامه‌ریزی لازم برای تولید محتوا با توجه به ذائقه استان نیز انجام خواهد شد تا در سطح ملی اطلاع‌رسانی موثر صورت گیرد.

اقبال با بیان اینکه نگرانی‌ای برای تأمین بودجه لازم وجود ندارد، ادامه داد: با حمایت وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تأمین بودجه همه موارد جمع‌بندی شده در این جلسه انجام می‌شود.

وی اطلاع‌رسانی اثرگذار در استان و همه‌گیر در فضای ملی را هدف نهایی این جلسات دانست و گفت: در راستای این مهم باید از همه ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

در این جلسه ضمن بررسی مشکلات و موانع موجود و ارائه راهکارهای لازم، بر لزوم برنامه‌ریزی مدون برای اطلاع‌رسانی در حوزه مدیریت مصرف آب و پروژه‌ها، تبلیغات محیطی، ساخت تیزر و مستند، برقراری تعامل بیشتر با صدا و سیما، سازمان تبلیغات، آموزش پرورش، شهرداری و … و استفاده از همه ظرفیت‎ها در این راستا تأکید شد.