کیفیت آب شرب یزد روزانه کنترل می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: پرسنل آزمایشگاه شرکت آبفا به صورت ۲۴ساعته نسبت به پایش کیفیت آب شرب یزد اقدام می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: پرسنل آزمایشگاه شرکت آبفا به صورت ۲۴ساعته نسبت به پایش کیفیت آب شرب استان یزد اقدام می کنند.

به گزارش برقاب به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد؛ علمدار مدیرعامل شرکت آبفا در جواب گلایه جمعی از شهروندان به دلیل کیفیت نامناسب آب، گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان و معضل کمبود آبی در این فصل، به منظور تامین آب استان، بخشی از چاه‌های استیجاری و تعدادی از چاه‌های تحت مالکیت شرکت آبفا که از نظر بهداشتی سالم اما از نظر سختی آب و کیفیت مزه پایین هستند وارد مدار بهره برداری شده اند.

وی ادامه داد: که همین فرایند باعث افت کیفیت و مزه آب می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه عملیات کلر زنی نیز به‌ صورت روزانه توسط مراکز بهداشت و ناظرین شرکت آبفا کنترل و بازرسی می‌شود، افزود: همچنین آب موجود در شبکه نیز، از سوی آزمایشگاه آب شرکت، در تواتر زمانی استاندارد، نمونه برداری و مورد آزمایش باکتریولوژی قرار می گیرد.

علمدار ادامه داد:بر این اساس باتوجه به نتایج آزمایشگاه، هیچ مورد کلر باقیمانده، خارج از حد استاندارد و یا آلودگی در شبکه مشاهده نشده است.

وی در ادامه به پیشرفت ۲۳ درصدی طرح بزرگ رینگ شهر یزد جهت رفع این معضل اشاره کرد و گفت: عمده اهداف این طرح، یکسان سازی آب در سطح شهر یزد می باشد که با تامین اعتبار و همکاری سازمان های ذی ربط انشاالله با تسریع در عملیات اجرایی آن شاهد آب شرب با کیفیت و یکسان خواهیم بود .

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در پایان به شهروندان اطمینان داد که هیچ تهدیدی بابت کیفیت آب شرب برای سلامتی آنها وجود ندارند