کنتور برای چاههای اردبیل

140 کنتور برای چاههای اردبیل نصب شد.

به گزارش برقآب و روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اردبیل، مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: ۱۴۰ کنتور هوشمند برای چاههای اردبیل نصب شد. او گفت: در ۸ ماهه اول سالجاری بیش از ۱۴۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاهها در سطح استان نصب شده است و طبق برنامه تا پایان سال ۱۶۰ دستگاه دیگر نیز نصب خواهد شد.

مهندس داور بستام از انسداد ۹۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل در ۸ ماهه اول سال خبر داد و افزود: با این اقدام بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب در منابع آب استان صرفه جویی بعمل آمد.

وی تصریح کرد: با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی حدود ۳۰ حلقه چاه غیرمجاز نیز در سطح استان تا پایان سالجاری مسدود خواهد شد.

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل همچنین عنوان کرد: کنتور هوشمند برای چاههای اردبیل نصب شد و در سالجاری تاکنون ۳۶ حلقه چاه مجاز نیز تقلیل منصوبات داده شده است که بیش از ۱ میلیون و ۴۰۰ مترمکعب آب با این اقدام صرفه جویی شده است.

وی از تمدید تفاهم نامه با بانک کشاورزی به منظور ارائه تسهیلات برای خرید کنتور هوشمند به کشاورزان خبر داد و خاطرنشان کرد: کشاورزان و صاحبان چاههی مجاز کشاورزی می توانند با مراجعه به امور شعب بانک کشاورزی در سطح استان از تسهیلات مذکور استفاده نمایند.

مهندس بستام همچنین با اشاره به فعالیت ۲۱ اکیپ حفاظت از منابع آب در سطح استان اظهار داشت: این اکیپ ها با گشت زنی در سطح استان نسبت به پایش و کنترل منابع آب زیر زمینی و همچنین مهندسی رودخانه ها اقدام می نمایند.

وی همچنین تداوم اجرای برنامه های فرهنگی در مدیریت مصرف آب را یاداور شد و افزود: اجرای طرح داناب در بین دانش آموزان مقطع متوسطه اول نیز همانند سالهای قبل هدفگذاری شده است و مصمم هستیم این طرح را امسال با همکاری آموزش و پرورش استان به شکل بهتری اجرا نماییم.

مهندس بستام ضمن قدردانی از همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی اظهار داشت: برنامه ها و اقدامات حفاظتی و صیانتی از منابع آب استان با قوت بیشتر تداوم خواهد یافت.