کنتورهای برق راسته عبدالعلی بیک بازار بزرگ زنجان هوشمند سازی شد

 مدير عامل شرکت توزيع برق استان زنجان به همراه معاون برنامه ریزی مهندسی و مدیر امور برق غرب شهرستان زنجان،از پروژه اصلاح و هوشمندسازی کنتورهای برق بازاربزرگ تاريخي زنجان بازديد کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق زنجان، علیرضا علیزاده مدیر عامل این شرکت به اتفاق هیات همراه از نزدیک، روند پایانی اصلاح و نصب تجهیزات هوشمند لوازم اندازه گیری را مورد ارزیابی و بازدید قرار دادند.
 علیزاده پروژه اصلاح و ساماندهی انشعابات برق بزرگترین بازار مسقف تاریخی را بدلیل جایگاه باستانی تحت نظر میراث فرهنگی و همچنین حضور کسبه و تجار متعدد، حساس و دشوار عنوان کرد و افزود:
پروژه اصلاح و ساماندهی شبکه توزیع برق کل بازار زنجان از  سال  ۱۳۹۸ آغاز شده است که با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، فرماندهی نیروی انتظامی، شهرداری و پرسنل امور برق غرب شهرستان
زنجان بطور شبانه و با رعایت کوچکترین آسیب به میراث تاریخی بخش عمده آن اصلاح شده و بحمدا… امروز شاهد اتمام پروژه راسته عبدالعلی بیک هستیم.
 علیزاده ظرفیت ایجاد شده برای نصب انشعاب را  ۷۲ فقره عنوان کرد و گفت: پروژه بازار بر اساس قرارداد منعقده با اکیپ عملیاتی پیمانکاری، با حفاری ۱۵۰ متر کانال زیرزمینی مقابل واحدهای تجاری بازار،
نصب ۴۴ دستگاه کنتور تکفاز فهام(هوشمند)،۲۷۷متر کابل کشی مسی،۱۲ دستگاه تابلو کامپوزیتی لوازم اندازه گیری شش کنتوره و۳ دستگاه تابلو شالتر جهت کنترل بار اجرا شد.
وی ادامه داد:تمام تلاش ما در اجرای این پروژه بزرگ توجه به بافت تاریخی و اصلاح شبکه روشنایی وافزایش ایمنی شهروندان بود که حاصل شد.
  علیزاده با اشاره به اینکه، تمامی نیروهای عملیاتی و اجرایی اموربرق غرب شهرستان زنجان به شکل همزمان، با نظارت مستقیم و میدانی مدیران،با به کارگیری تجهیزات فنی، به رفع عیب از نقاط ناایمن
شناسایی شده اقدام کرده اند افزود: رفع عیب از دریچه های روشنایی و اصلاح شالترها وجعبه های فاقد قفل تضمین کننده ایمنی و سلامت عابران پیاده خواهد بود که در این عملیات صورت گرفت.
مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان از اصلاح محل های نامناسب پایه ها و شالترها،قطع و جمع آوری برق های غیر مجاز مشهود احتمالی ورفع اشکالات حباب چراغ های روشنایی را از دیگر اقدامات صورت
گرفته در بازار تاریخی زنجان نام برد.