کنترل پیک بار مصرفی ادارات استان زنجان و جمع آوری رمز ارزهای غیر مجاز

در اولین روز کاری این هفته سومین شورای اداری استان با حضور دکتر حقیقی استاندار و حجه الاسلام خاتمی امام جمعه استان زنجان به صورت حضوری و ویدئو کنفرانسی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، سومین شورای اداری استان با حضور دکتر حقیقی استاندار و حجه الاسلام خاتمی امام […]

در اولین روز کاری این هفته سومین شورای اداری استان با حضور دکتر حقیقی استاندار و حجه الاسلام خاتمی امام جمعه استان زنجان به صورت حضوری و ویدئو کنفرانسی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، سومین شورای اداری استان با حضور دکتر حقیقی استاندار و حجه الاسلام خاتمی امام جمعه، معاونین استانداری، دادستان مرکز استان ، نمایندگان زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی ، فرمانداران تمامی شهرستانها ،مدیران کل تمامی دستگاههای اجرایی ، ادارات ، بانکها ، شهرداریها وفرماندهان نیروهای نظامی وانتظامی وسپاه استان ، با محوریت کنترل پیک بار مصرفی استان بویژه در بخش ادارات وجمع آوری رمز ارزهای غیر مجاز تشکیل گردید.
این جلسه بدنبال مصوبه شورای امنیت ملی و هیئت وزیران و همچنین جلسات ویژه وتخصصی با استاندار و معاونین به صورت اختصاصی با هدف کنترل پیک بار برق و گذر موفق از پیک مصرف انرژی در فصل گرم سال، مختص شرکت توزیع با حضور مهندس علیرضا علیزاده مدیرعامل این شرکت در محل استانداری زنجان برگزار شد.
دکتر حقیقی استاندار زنجان با اشاره بر کاهش بارندگی در سال جاری و افزایش دما که منجر به افزایش مصرف در بخش برق و آب شده است، بر مدیریت مصرف انرژی تاکید کرد.
سخنران اصلی این جلسه ،*مدیرعامل شرکت توزیع برق استان* بود که با ارائه گزارش مبسوط از وضعیت تولید و مصرف برق در کشور واستان در بخشهای مختلف بویژه مصرف بخش عمومی واداری به تبیین نیازها واقدامات مورد انتظار دستگاههای اجرایی و بانکها ادارات و نهادهای عمومی و… در ۲۲ بند پرداخت که پس از بحث و بررسی های لازم با تاکیدات جدی استاندار ، تمامی موارد ۲۲ گانه مورد تصویب جلسه قرار گرفت و جهت اجرا ابلاغ گردید.
استاندار زنجان خطاب به مهندس علیزاده مدیرعامل توزیع برق در خصوص استخراج رمزارز  خاطرنشان کرد: استخراج رمز ارزها به صورت غیر مجاز جرم محسوب می شود و در صورت مشاهده باید به سرعت وارد عمل شد .
وی ادامه داد: به دلیل افزایش مصرف برق در فصل تابستان، تا پایان شهریور امسال استخراج رمزارزها به صورت مجاز نیز متوقف خواهد شد.
دکتر حقیقی پایش مصرف ادارات در جهت کاهش مصرف برق به میزان ۵۰ درصد در ساعات اداری و مصرف فقط ۱۰ درصد برق در ساعات غیر اداری به نسبت مشابه سال قبل را ضروری دانست.
وی با اشاره بر وظیفه تمامی ادارات در کاهش مصرف برق خود در فصل گرم سال، خطاب به مدیرعامل توزیع برق زنجان تاکید کرد: در صورت بی توجهی به  اخطاریه های شرکت توزیع برق زنجان نسبت به کاهش مصرف، برق ادارات پر مصرف قطع گردد.
در این جلسه به منظور کاهش مصرف انرژی برق ادارات استان زنجان مصوبه تغییر ساعت کار ادارات و راه اندازی مولدهای اضطراری از سوی ارگانها وشرکت های دولتی وغیردولتی در دستورکار قرار گرفت.
گفتنی است در این نشست ۲۲ مصوبه به تفکیک ۱۳ مصوبه اداری- ۵ مصوبه صنایع و کشاورزی و ۴ مصوبه امنیتی و قضایی در بخش مدیریت مصرف برق تابستان به تصویب رسید.