مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان:

کنترل پذیری لازمه اجرای شایسته برنامه های مدیریت پیک بار ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان در جلسه هماهنگی گذر از پیک بار سال جاری گفت: کنترل پذیری و رویت پذیری کنتورهای برق در تمامی تعرفه های صنعتی، کشاورزی، اداری، خانگی و ... کمک شایانی به مدیریت پیک بار سال 1402 خواهد نمود.

به گزارش برقآب، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان در جلسه هماهنگی گذر از پیک بار سال جاری گفت: کنترل پذیری و رویت پذیری کنتورهای برق در تمامی تعرفه های صنعتی، کشاورزی، اداری، خانگی و … کمک شایانی به مدیریت پیک بار سال ۱۴۰۲ خواهد نمود.

سیدمحمد حسینی نژاد با اشاره به اینکه تاکنون ۲۵۳ مزرعه استخراج غیرمجاز رمزارز کشف شده گفت: از بازه زمانی ۱۳۹۸ که شروع کشف دستگاه های استخراج رمزارز فاقد مجوز است تا پایان سال ۱۴۰۱، چهار هزار و ۶۴۰ دستگاه توسط عوامل انتظامی، دستگاه های نظارتی و همکاران این شرکت جمع آوری و ضبط شده است.

وی بیان کرد: حضور ناظران شهرستانی متشکل از همکاران این شرکت برای بازرسی در بخش تجاری و اداری با همکاری اطاق اصناف، بسیج و همکاران شرکت پیش بینی شده و از این طریق رصد مصرف برق ادارات و اماکن تجاری انجام خواهد شد.

حسینی نژاد اضافه کرد: رصد مصرف برق از طریق سامانه پایش، استفاده از ظرفیت مولد برق از طریق سامانه، بهره گیری از ظرفیت مولد برق اضطراری و خودتامین با روش عقد قرارداد با مشترکینی که دارای مولد هستند، مدیریت انشعاب رمزارزهای مجاز، شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج با روش های موجود و تبدیل آنها به انشعابات دائم قابل مدیریت، ازجمله مهمترین پیش بینی ها و اقدامات این شرکت در راستای عبور موفق از پیک بار سال جاری و تحقق برنامه های گذر از پیک بار ابلاغی شرکت توانیر خواهد بود.

وی به هماهنگی و اقدامات در دست بررسی شرکت برای برنامه پیک سائی و پیشنهادهای قابل اجرا در این خصوص اشاره نمود و افزود: نشست با مقام عالی استان به منظور تشریح برنامه های ابلاغی گذر از پیک بار، جابه جایی بار در بخش صنعت و کشاورزی، یکی در میان نمودن روشنایی معابر در محل هایی که حادثه ساز و خطرآفرین نیستند، جلسه با صاحبان صنایع بزرگ و مشترکان کشاورزی برای تبیین برنامه های جابه جایی مصرف از جمله فعالیت های قابل انجام و پیشگیرانه این شرکت در زمینه برنامه های عبور از پیک بار سال ۱۴۰۲ به شمار می رود.

گفتنی است: این نشست در حاشیه جلسه روز دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه با حضور حمیدرضا پیرپیران، معاون هماهنگی توزیع برق شرکت توانیر، که به صورت ویدئو کنفرانسی برقرار بود انجام شد و درخصوص نکاتی نظیر طرح موضوع برنامه های گذر از پیک بار سال ۱۴۰۲ و تکالیف شرکتهای توزیع برق، پیشرفت نصب کنتورهای هوشمند، وصول مطالبات، بودجه ریزی و طرح موضوع شاخص های راهبردی قابلیت اطمینان شبکه بحث و تبادل نظر گردید.