کف شکنی و تجهیز ۱۰ حلقه چاه آب در استان بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با هدف تقویت فشار و پایداری بیشتر آب مشترکان آب ۱۰ حلقه چاه آب شرب در این استان تجهیز، کف شکنی و احیا شد. به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی، شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، عبدالحمید حمزه پور روز دوشنبه در تشریح این خبر اظهار […]

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با هدف تقویت فشار و پایداری بیشتر آب مشترکان آب ۱۰ حلقه چاه آب شرب در این استان تجهیز، کف شکنی و احیا شد.
به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی، شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، عبدالحمید حمزه پور روز دوشنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: ۱۰ حلقه چاه احیاء شده شامل ۵ چاه در شهرستان جم، ۲ حلقه چاه در شهرستان دشتستان، ۲ حلقه چاه در شهرستان تنگستان و یک حلقه چاه در شهرستان دشتی می باشد.
وی بیان کرد: احیاء این ۱۰ حلقه چاه با اعتباری حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال محقق شده که در مجموع جمعیتی بالغ بر ۱۵۴ هزار و ۶۱۱ نفر را تحت پوشش قرار می‎دهد.
حمزه پور ادامه داد: تامین آب شرب در برخی از نقاط استان بوشهر از محل چاه‎‏های مستقر در منطقه تامین می‏شود که با هدف تقویت فشار و پایداری بیشتری آب مشترکان برحسب نیاز نسبت به کف شکنی و تجهیز آنها اقدام می‎شود.
وی اظهار داشت: کاهش سطح ایستابی آب دشت‎های استان امسال وضعیت کم آبی چاه های تامین آب شرب را تشدید کرد که با این شرایط با احیاء چاه‌های متعدد سعی شده تا در زمینه کم آبی کوچک ترین مشکلی متوجه مشترکان نباشد.
حمزه پور افزود: کمبود بارش‏ها امسال منابع تامین آب استان را تحت تاثیر جدی قرار داده که با چنین وضعیت مدیریت مصرف از سوی مشترکان بیش از هر زمان دیگری ضرورت یافته است.
وی عنوان کرد: با همه این مشکلات تابستان امسال آخرین تابستان پرچالش بوشهری ها در تامین آب شرب است چراکه از سال آینده با وارد مدار شدن آب شیرین کن های جدید مشکل تامین آب شرب پایدار در استان تا حد زیادی برطرف می شود .
وی یادآور شد: در این زمینه اکنون روند اجرا آب شیرین کن های استان بوشهر در وضعیتی مطلوب ارزیابی و پیش بینی شده براساس برنامه زمان بندی یکی پس از دیگری وارد مدار شوند.