کشف ۲۲۶ مرکز استخراج رمز ارز

سخنگوی صنعت برق از شناسایی ۲۲۶ مرکز غیرمجاز رمز ارز در طول یک هفته گذشته خبر داد. دکترمصطفی رجبی مشهدی در گفت وگوی مجازی با خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت: این تعداد مراکز استخراج غیرمجاز با تلاش های صورت گرفته توسط همکاران  صنعت برق در شرکت های توزیع برق و همکاری نیروهای انتظامی و […]

سخنگوی صنعت برق از شناسایی ۲۲۶ مرکز غیرمجاز رمز ارز در طول یک هفته گذشته خبر داد.

دکترمصطفی رجبی مشهدی در گفت وگوی مجازی با خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت: این تعداد مراکز استخراج غیرمجاز با تلاش های صورت گرفته توسط همکاران  صنعت برق در شرکت های توزیع برق و همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی شناسایی شدند.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: برق مصرفی این تعداد مرکز شناسایی شده معادل برق مورد نیاز ۶۰ هزار واحد مسکونی است.
رجبی مشهدی توضیح داد: به عبارت دیگر به عبارت دیگر با قطع برق این ۲۲۶ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، ۶۰ هزار واحد مسکونی از بی برقی نجات پیدا کردند.
سخنگوی صنعت برق در عین حال با اشاره به امکان در نظر گرفته شده برای عموم مردم در این زمینه نیز گفت: از هموطنان خواهشمندیم که به منظور تداوم پایدار جریان برق و جلوگیری از قطع برق، در صورت مشاهده مراکز یا افرادی که به صورت غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز استفاده می کنند، مراتب را از طریق پایگاه اینترنتی سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat/pages/cryptocurrency.php  به اطلاع صنعت برق برسانند و از پاداش معرفی و همکاری نیز بهره مند شوند.

 

بسیج همه امکانات کشور برای عبور از چالش کمبود برق 

به گفته دکتر مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در مورخ ۹ خرداد ماه جاری  که با استناد به تبصره بند (ز) ماده ۳۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب و صادر شد، خاطرنشان کرد: براساس این مصوبه، استانداران سراسر کشور موظف به نظارت و  هماهنگی برای رعایت سقف برق قابل تأمین ابلاغی وزارت نیرو شده اند.

به گفته رجبی مشهدی گفت: براساس این مصوبه، استانداران باید  از طریق کاهش مصرف دستگاه های اجرایی، ادارات، بانک ها و نهادهای عمومی غیر دولتی به میزان پنجاه درصد(۵۰%) مصرف سال گذشته با روش هایی از قبیل تغییر ساعت شروع و خاتمه کار ادارات (با رعایت ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری)، تعدیل روشنایی معابر و جاده ها، واپایش(کنترل) مصرف بخش های صنعتی، کشاورزی و تجاری و پشتیبانی از سایر برنامه های مدیریت مصرف برق به عمل آورند.
سخنگوی صنعت برق گفت: برپایه این مصوبه، ادارات موظف به تنظیم دمای محیط کاری به میزان حداقل (۲۵) درجه سانتی گراد در زمان کار و خاموش کردن سامانه سرمایشی و روشنایی غیر ضروری در خارج از ساعت کاری هستند و در صورت عدم رعایت، شرکت توزیع نیروی برق مجاز به قطع برق آن ها است.
رجبی مشهدی همچنین با اشاره به تکلیف این مصوبه در خصوص شناسایی مراکز استخراج رمز ارز نیز اظهار داشت: براین اساس وزارت نیرو موظف است با همکاری وزاتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، کشور و اطلاعات و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نسبت به شناسایی، جمع آوری و متوقف کردن فعالیت مراکز و دستگاه های غیر مجاز استخراج رمز ارز اقدام نماید.
سخنگوی صنعت برق درباره صنایع نیز خاطرنشان کرد: همچنین هیات وزیرران در این مصوبه، صنایع بزرگ را موظف کرده اند که  از (۱۵) خرداد تا پایان مرداد ماه با اتخاذ تدابیر لازم از جمله تغییر ساعات کار و یا طرح تعطیلات و تعمیرات نسبت به کاهش مصرف حداقل (۳۰۰۰) مگاوات شبکه سراسری از ساعت (۱۲) اقدام نمایند.
رجبی مشهدی با بیان این که توافق های بین صنایع و وزارت نیرو در قالب طرح های تشویق محور مدیریت اوج بار به قوت خود باقی است، ادامه داد: صنایعی که مصارف خود را به ساعت ۲۱ تا ۶  صبح بدون رعایت سقف مجاز،  مشمول مشوق های برنامه های مدیریت مصرف وزارت نیرو خواهد بود.
رجبی مشهدی تاکید کرد: براساس این مصوبه کلیه صنایع از جمله پتروشیمی، فولاد، کشاورزی و شهرک های صنعتی و ادارات دارای نیروگاه، مولدهای کوچک مقیاس یا مولد اظطراری موظفند در ماه های گرم سال و تا پایان شهریور ماه نسبت به تولید حداکثری از توان نیروگاه ها و یا مولدهای خود اقدام نمایند. وزارت نفت موظف به تأمین سوخت گاز مورد نیاز این نیروگاه و مولدها از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه است.