کشف ۱۸۱۸ دستگاه رمز ارز در استان همدان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در این راستا با توجه به ابلاغ دستورالعمل توانیر و دستور صریح استاندار و با کمک دستگاه‌های مختلف استان تاکنون یک هزار و ۸۱۸ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در سطح استان کشف شده است. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، شیرزاد جمشیدی با […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در این راستا با توجه به ابلاغ دستورالعمل توانیر و دستور صریح استاندار و با کمک دستگاه‌های مختلف استان تاکنون یک هزار و ۸۱۸ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در سطح استان کشف شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، شیرزاد جمشیدی با اشاره به افزایش حدود ۱۶ هزار مشترک برق در استان همدان طی سال ۹۹ اظهار داشت: تعداد مشترکین برق استان همدان از مرز ۷۷۰ هزار گذشت.

وی با بیان اینکه میانگین انرژی تحویلی شرکت ۳ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۲۸۹ مگاوات ساعت و فروش سالانه نیز ۳ میلیون و ۴۷۹ میلیون و ۳۳۸ مگاوات ساعت است، گفت: یکی از پدیده‌هایی که باعث ایجاد تلفات و از دست رفتن این انرژی پاک می‌شود پدیده سرقت انرژی و برق‌های غیرمجاز است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: برای مبارزه با برق‌های غیرمجاز در این شرکت راهکارهای متعددی در دستور کار قرار دارد که یکی از آنها عقد قرارداد با مشاورین حقوقی است که از طریق ۱۵ نفر در واحدهای تابعه این موضوعات پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته ۲ هزار و ۶۱۱ پرونده توسط دفتر حقوقی شرکت پیگیری شد که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۳ مورد آن مربوط به برق‌های غیر مجاز بود.

جمشیدی با بیان اینکه از مجموع این پرونده‌ها تعداد ۲ هزار و ۴۷۶ مورد منجر به نتیجه شد، عنوان کرد: با توجه به این امر بیش از ۱۰ میلیارد و ۲۶۱ میلیون ریال بابت خسارت‌های وارده به شبکه و ۱۴ میلیارد و ۳۶۶ میلیون ریال بابت انرژی سرقت شده از متخلفین اخذ شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز و پیگیری آنها در صورت وجود شرایط فنی، انشعابات کشف شده غیرمجاز به مجاز تبدیل می‌شوند که طی سال گذشته تعداد آن ۹۷۹ مورد بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان یادآور شد: در شرایط کنونی با توجه به افزایش دما و کاهش منابع آبی که در پی آن شاهد کاهش تولید برق هستیم مقابله با رمزارزهای غیرمجاز یکی دیگر از راهکارهای کنترل پیک بار است.

وی افزود: در این راستا با توجه به ابلاغ دستورالعمل توانیر و دستور صریح استاندار و با کمک دستگاه‌های مختلف استان تاکنون یک هزار و ۸۱۸ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در سطح استان کشف شده است.

جمشیدی اظهار داشت: این تعداد رمز ارز معادل ۳.۳ مگاوات انرژی غیرمجاز مصرف کرده که معادل بیش از ۴.۵ میلیارد تومان نیز به شبکه‌های برق استان خسارت وارد کرده است.

وی عنوان کرد: با توجه به افزایش غیرمجاز در این مقوله برای افرادی که مزارع رمز ارز را به شرکت معرفی کنند تا سقف ۱۰ میلیون تومان پاداش نقدی بدون عنوان نام گزارش دهنده در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه هر ماینر غیرمجاز معادل بیش از ۲۰ دستگاه تنفس مصنوعی مصرف دارد، گفت: شناسایی و جمع‌آوری رمزارزها نیاز به مشارکت همگانی دارد.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف و کنترل پیک بار خاطرنشان کرد: با توجه به روند افزایشی دمای هوا مشترکین با صرفه‌جویی در مصرف برق به میزان ۱۰ درصد و رعایت نکات و راهکارهای ساده می‌توانند ما را در تأمین برق مستمر و گذر از پیک تابستان کمک کنند.

جمشیدی عنوان کرد: از جمله این راهکارها بهره‌گیری از نور طبیعی روز، استفاده از دور کند برای کولرهای آبی و تنظیم کولرهای گازی بر روی ۲۶ درجه، استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات ابتدایی روز و یا در ایام تعطیل و حذف مصارف برقی غیرضروری در ادارات است.