کشف ۲۴ فقره انشعاب غیر مجاز آب در گناباد

به گزارش روابط عمومی امور آب و فاضلاب شهرستان گناباد، مهندس جواد سالاری سرپرست امور آبفا در راستای عبور از بحران و تنش آبی در تابستان ۱۴۰۰ با توجه به فرا رسیدن گرمای زودتر از موعد، به شناسایی انشعابات غیرمجاز تأکید کرد و عنوان نمود: در این راستا با تشکیل کارگروه شناسایی انشعابات غیر مجاز […]

به گزارش روابط عمومی امور آب و فاضلاب شهرستان گناباد، مهندس جواد سالاری سرپرست امور آبفا در راستای عبور از بحران و تنش آبی در تابستان ۱۴۰۰ با توجه به فرا رسیدن گرمای زودتر از موعد، به شناسایی انشعابات غیرمجاز تأکید کرد و عنوان نمود: در این راستا با تشکیل کارگروه شناسایی انشعابات غیر مجاز و راه اندازی گشت آب از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به کشف ۲۴ فقره انشعاب غیرمجاز در شهر گناباد و روستاهای بخش‌های مرکزی و کاخک شدند.
سالاری افزود این انشعابات که در دامداری‌ها و باغ‌ها و منازل مسکونی مورد استفاده قرار گرفته است به صورت مستقیم به شبکه وصل و یا به صورت غیر مجاز اقدام به مصرف آب نموده که شناسایی شده و با هماهنگی مراجع قانونی، جهت ادامه روند قضایی به دادگاه معرفی شده‌اند.
وی در ادامه گفت: وجود انشعابات غیرمجاز برای آبیاری باغ‌ها، دامداری و نیز ساخت و ساز بویژه در بخش روستایی سبب شده تا مصرف آب شرب بیشتر از تولید آن باشد و تامین آب را با چالش جدی مواجه کند.
سرپرست امور آبفا گناباد در پایان از مردم عزیز شهرستان خواست هرگونه تخلف در مصرف آب و انشعاب غیرمجاز را با شماره تماس ۱۲۲، به اطلاع این امور برسانند تا مأموران مربوطه در کوتاهترین زمان ممکن به آن رسیدگی کنند.

 

بهره برداری از چاه ژاندارمری با هدف تامین کسری آب شهر گناباد

به گزارش روابط عمومی، پس از بازدید میدانی و دستور فرماندار محترم و پشتیبانی و همراهی مدیریت برق شهرستان، عملیات تجهیز و راه اندازی چاه ژاندارمری تاکنون پس از گذشت ۱۲ روز با تلاش شبانه روزی پرسنل امور آبفا گناباد در دمای بالای ۴۰ درجه در حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
این چاه که بدلیل مکان قرارگیری به ژاندارمری معروف است، پیشینه حفاری آن به اواخر دهه ۶۰ بر‌می‌گردد که به علت آبدهی پایین به صورت موقت از مدار خارج شده بود.
عملیات انجام شده برای احیای چاه ژاندارمری تاکنون شامل برق‌رسانی به طول ۳۵۰ متر، لوله گذاری به‌طول ۱۲۰ متر جهت وصل به خط انتقال آب و اجرای شبکه جمع آوری می‌شود.