کشف و مسدودسازی چاه های غیرمجاز در تفت و مهریز

رئیس اداره منابع آب شهرستان های تفت و مهریز از کشف و شناسایی 60 حلقه چاه غیر مجاز در تابستان سالجاری در این شهرستان ها خبر داد.

به گزارش برقآب، در تابستان سالجاری، رئیس اداره منابع آب شهرستان های تفت و مهریز از کشف و شناسایی ۶۰ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان ها خبر داد. این اقدام مؤکد بر تلاش های صورت گرفته در راستای حفاظت از منابع آب و حریم قنوات و منابع مجاز دو شهرستان مذکور است.

پلمب و مسدود کردن چاه های غیرمجاز
از ۶۰ حلقه چاه غیرمجاز که در حریم قنوات و منابع مجاز تفت و مهریز در حال حفر بودند، تعداد ۵۰ حلقه چاه پلمب و ۱۰ حلقه دیگر پر و مسلوب المنفعه شدند. این اقدامات شامل تعلیق فعالیت ها و بسته شدن مجدد چاه ها می شود و هدف آن جلوگیری از بهره برداری غیرقانونی از منابع آب و حفاظت از این منابع است.

توقیف ادوات غیرمجاز حفاری
علاوه بر کشف و پلمب چاه های غیرمجاز، ۴ مورد ادوات غیرمجاز حفاری نیز در راستای اقدامات حفاظتی توقیف شدند. این ادوات می توانند برای حفاری چاه های غیرمجاز استفاده شوند و با توقیف آنها، فعالیت های غیرقانونی در این زمینه نیز به حداقل رسیده است.

اقدامات حفاظتی و شناسایی چاه های غیرمجاز
شناسایی و مسدود نمودن چاه های غیرمجاز با جدیت در دستور کار نیروهای گشت و بازرسی اداره منابع آب شهرستان های تفت و مهریز قرار دارد. این اقدامات حفاظتی و پیگیری های قانونی هدف آن جلوگیری از بهره برداری غیرمجاز از منابع آب و حفاظت از منابع آب شهرستان ها است. این اقدامات نشان می دهد که مسئولان و نیروهای دستگاه های ذی صلاح در شهرستان ها به جدیت و مسوولیت در حفاظت از منابع آب برخوردار هستند.