مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان:

کشف و ضبط ۶۸۱ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز از ابتدای امسال تاکنون

 چهارمین جلسه کمیته استانی کشف مراکز غیرمجاز رمزارز، در شرکت توزیع برق استان سمنان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق و دبیر کمیته استانی کشف مراکز غیر مجاز رمز ارز در این نشست بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا به حال، ۶۸۱ دستگاه ماینر از مراکز غیرمجاز رمزارز کشف و ضبط شده که میزان مصرف متوسط ماهانه این دستگاه‌ها ، تقریباً برابر با مصرف سه هزار واحد مسکونی است.

سید محمد حسینی نژاد اظهار کرد: دو رزمایش در زمینه کشف مکان های دارای ماینر غیرمجاز به اجرا در آمد، و در این برنامه ها، ۴۷ دستگاه استخراج رمزارز بدون مجوز کشف شده است.

وی با اشاره به این که از ابتدای سال ۹۹ تا زمان حاضر، تعداد ۲۴۶ مرکز غیرمجاز و در مجموع چهار هزار و ۵۹۱ دستگاه ماینر با همکاری عوامل انتظامی، تعزیرات و همکاران این شرکت کشف شده گفت: میزان انرژی مصرفی این تعداد دستگاه، ۱۳ میلیون و ۴۵۷ هزار کیلووات ساعت برآورد شده است.

حسینی نژاد با بیان این که در استان، ۶۰ مرکز دارای مجوز استخراج رمزارز است افزود: تعداد متقاضیان صدور مجوز جدید، ۲۰ متقاضی می باشند که با توجه به عدم انعقاد قرارداد و تامین برق این متقاضیان، مطابق مقررات ابلاغی وزارت نیرو، لازم است از طریق نیروگاه های تجدیدپذیر تامین برق شوند.

همچنین در این نشست اعضای کارگروه پیرامون نحوه مراجعه و ورود به مرکز استفاده کننده غیرمجاز رمزارز، اقدامات عملیاتی و کاربردی برای افرادی که بدون مجوز از ماینر بهره‌گیری می نمایند، تشکیل جلسات شهرستانی برای هماهنگی بیش از پیش دست اندرکاران ذی ربط، بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت مخابراتی برای شناسایی مزارع استخراج رمزارز غیرمجاز و گشت ‌های مشترک با حضور نیروی انتظامی، تعزیرات و شرکت توزیع برق بحث و تبادل نظر به عمل آمده و تصمیم گیری شد.