کشف و ضبط ۱۲ دستگاه ماینر قاچاق در قروه

مدیر توزیع برق شهرستان قروه از کشف و ضبط تعداد ۱۲ دستگاه ماینر استخراج رمز ارز دیجیتال از یک واحد مرغداری، با همکاری نیروی انتظامی خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، فرهاد میمنت آّبادی درتشریح این خبرگفت: در راستای کاهش پیک بار شبکه و جلوگیری از خاموشی به سایر […]

مدیر توزیع برق شهرستان قروه از کشف و ضبط تعداد ۱۲ دستگاه ماینر استخراج رمز ارز دیجیتال از یک واحد مرغداری، با همکاری نیروی انتظامی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، فرهاد میمنت آّبادی درتشریح این خبرگفت: در راستای کاهش پیک بار شبکه و جلوگیری از خاموشی به سایر مشترکان همچنین مقابله با انشعابات غیرمجاز و وارد آمدن خسارت به وسایل برقی مشترکان تعداد ۱۲ دستگاه ماینراستخراج رمزارز دیجیتال با همکاری عوامل نیروی انتظامی، در تاریخ ۱۶ شهریورماه ، کشف وضبط شد.

وی درادامه اذعان داشت: استفاده غیر مجاز تعداد اندکی افراد سودجو از دستگاه های ماینر ، باعث تشدید کمبود برق و ایجاد نوسان شدید در ولتاژ برق شده و این روزها آسیب های زیادی به وسایل برقی مشترکان رسانده است و شبکه توزیع برق به ناچار ، با قطعی و خاموشی هایی ناخواسته مواجه شده است.

وی در مورد مکانهای استخراج رمز ارز غیر مجاز در این شهرستان گفت: این مدیریت به طور دائم وجود ماینرها را با تحلیل اطلاعات شبکه و میزان مصرف مشترکان بررسی می‌کند، هر روز تعداد جدیدی با همکاری نیروی انتظامی کشف میشود و دستگاه‌های ماینر و کارت‌های گرافیک جمع‌آوری شده و افراد به مراجع قضائی جهت ادامه مراحل قضایی معرفی می‌شوند.

وی در پایان یادآور شد : ضعف ولتاژ شبکه علاوه بر خسارت به شبکه‌های توزیع برق، به وسایل برقی مردم نیز خسارت وارد می‌کند که جا دارد مردم به محض اطلاع از وجود ماینر در نزدیکی خود، مراتب را به شماره همراه ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰، پلیس انتظامی بشماره ۱۱۰ یا شماره ۱۲۱ “واحد عملیات و اتفاقات برق” اطلاع دهند و به ازای هر دستگاه ماینر کشف شده مبلغ ۳ میلیون ریال و تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال پاداش دریافت نمایند.