کشف و جمع‌آوری بیش از ۲۴۰۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در استان فارس

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴۱۴ دستگاه رمز ارز غیر مجاز توسط همکاران این شرکت با همکاری مراجع قضایی و انتظامی در نقاط مختلف استان کشف و ضبط شده است.

ابوذر الوار، شنبه با یادآوری اینکه کشف و جمع آوری این تعداد دستگاه استخراج رمز ارز در بازرسی از بیش از ۱۰۰ نقطه محل صورت گرفت افزود:  با توجه  به کشفیات سال گذشته و مقایسه آن با میزان کشفیات سال جاری، شاهد رشد چشم گیری در زمینه شناسایی مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز بوده ایم.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، با اشاره به اینکه تلاش برای شناسایی و کشف دستگاه‌های استخراج رمز ارز غیر مجاز در استان فارس با جدیت ادامه خواهد داشت، افزود: در بازرسی های اخیر از یکی از منازل در شهرستان لارستان تعداد ۱۲۵ دستگاه رمز ارز قاچاق، پیش از نصب و اتصال به شبکه توزیع برق استان، شناسایی و تحویل ضابطین قضایی گردید.

وی بر نقش مردم و گزارش های مردمی در کشف مراکز غیر قانونی استخراج رمز ارز در استان تاکید کرد و افزود: ارائه گزارش‌های مردمی از مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز علاوه بر کاهش مصرف برق، پاداش‌هایی را هم برای آنان در بردارد.

الوار گفت: شهروندان می توانند از طریق شماره ۱۱۳ستاد خبری وزارت اطلاعات، شماره ۱۱۴ستاد خبری اطلاعات سپاه، و یا ارسال پیامک به شماره های: ۳۰۰۰۲۹۰۱۵۷ و شماره فضای مجازی ۰۹۹۱۶۶۷۲۴۸۳ دفتر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان فارس و برنامه برق من، استخراج کنندگان غیر قانونی رمز ارزها را معرفی کنند و از پاداش میلیونی تا سقف ۲۰ میلیون تومان، مطابق دستورالعمل وزارت نیرو بهره مند شوند.