در بازدید از مراکز رمزارزمجاز مطرح شد؛

کشف بیش از ۱۰۰ دستگاه غیرمجاز رمزارز در استان سمنان

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان در بازدید از مراکز استخراج رمزارز مجاز تصریح کرد: در شش ماه ابتدایی سال جاری بیش از شش مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز در استان سمنان کشف شده است.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان؛ علی محمد رئیسیان افزود: این کشفیات با همت و کمک عوامل انتظامی، معاونت فروش و خدمات مشترکین، معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ و عوامل حراست شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان به ثمر نشسته است.

وی با اعلام اینکه این شش مرکز با حدود ۱۰۰ دستگاه ماینر به همراه کارت گرافیک به فعالیت می پرداختند افزود: مقدار مصرف انرژی این تعداد دستگاه استخراج غیرمجاز کشف شده در صورت فعالیت دائم به صورت روزانه حدود سه هزار کیلو وات ساعت انرژی می باشد.

رئیسیان درخصوص روند اعمال قانون پس از کشف دستگاه های غیرمجاز گفت: پرونده ها پس از کشف، به منظور تعیین تکلیف به مرجع قضایی ارجاع داده می شود که پس از تعیین میزان انرژی مصرفی با تعرفه اعلامی شرکت توانیر و براساس نظریه کارشناسان رسمی تعیین جریمه صورت گرفته از سوی مرجع قضایی، صورت حساب انرژی مشترک صادر می گردد.

وی خاطرنشان کرد: کلیه افرادی که دارای دستگاه های استخراج رمزارز هستند می بایست نسبت به اخذ مجوزهای لازم از نظر پرداخت هزینه های گمرکی، مشخص نمودن وضعیت کالا از نظر امکان فعالیت مجاز و اخذ پروانه بهره برداری از سازمان صمت، معدن، تجارت اقدام، تا بتوانند در لیست مراکز مجاز شرکت توزیع برق استان سمنان قرار گیرند.