کشف انشعاب غیرمجاز آب در خراسان رضوی

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از کشف و جمع آوری هزار و249 فقره انشعاب غیرمجاز آب از ابتدای سال جاری تاکنون دراین استان خبرداد.معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از کشف و جمع آوری هزار و249 فقره انشعاب غیرمجاز آب از ابتدای سال جاری تاکنون دراین استان خبرداد.

به گزارش برقآب، معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از کشف و جمع آوری هزار و۲۴۹ فقره انشعاب غیرمجاز آب از ابتدای سال جاری تاکنون دراین استان خبرداد.
“محمد سلطانی” افزود: از این تعداد ۴۶۳ فقره انشعاب به مجاز تبدیل شده است.
وی سرقت آب از طریق انشعاب غیرمجاز را ۱۳۲هزارو۶۷مترمکعب به ارزش ۳۰میلیارد ریال اعلام کرد و با اشاره به راه اندازی اکیپ های گشت آب در شهرستان های استان اظهار داشت: این اکیپ ها در راستای توزیع عادلانه آب و جلوگیری از استفاده های غیر ضرور و نامتعارف توسط مشترکین  و ترویج فرهنگ رعایت الگوی مصرف هم فعالیت می کنند.
وی شناسایی انشعاب غیر مجاز را نتیجه پیمایش خطوط و شبکه های توزیع آب اعلام کرد و افزود: انشعاب کشف شده که بطرز ماهرانه ای در باغ ویلاها و دامداری ها و … مورد سوء استفاده قرار گرفته بود توسط اکیپ های گشت آب کشف  و با مساعدت واخذ مجوز دادستانی وهمکاری نیروی انتظامی قطع ومتخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.
“سلطانی” با اشاره به بحران خشکسالی وکمبود شدید ذخایر ومنابع تامین آب ، اقدام افراد در نصب انشعاب غیر مجاز را  باعث آلودگی شبکه  و هدر رفت و افزایش آب بحساب نیامده دانست و با بیان اینکه برخورد با پدیده سرقت آب با قوت ادامه دارد ، از مردم خواست هرگونه تخلف در حوزه آب و انشعاب غیرمجاز را از طریق شماره تلفن ۱۲۲ اطلاع  دهند.