کسب رتبه برتر سازمان آب و برق خوزستان در بخش حفاظت،بهره برداری و مدیریت رودخانه ها و تالاب های کشور

پس از بررسی شرکت مدیریت منابع آب ایران، سازمان آب و برق خوزستان در بخش حفاظت، بهره برداری و مدیریت رودخانه ها و تالاب های کشور حائز رتبه برتر گردید.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان،بر اساس بررسی های صورت گرفته توسط شرکت مدیریت منابع آب ایران و بر مبنای برنامه های عملیاتی و تفصیلی ابلاغی سالیانه، سازمان آب و برق خوزستان به همراه شرکت های آب منطقه ای آذربایجان شرقی و تهران حائز کسب رتبه برتر در بخش حفاظت، بهره برداری و مدیریت رودخانه ها و تالاب های کشور در سال ۱۴۰۰ شدند.

مطالعات تعیین حدود بستر و حریم رودخانه ها و تالاب ها، مطالعات ساماندهی رودخانه ها، عملیات اجرایی لایروبی و ساماندهی رودخانه ها، آزادسازی و رفع تصرفات از بستر و حریم رودخانه ها، اجاره اراضی بستر رودخانه ها، حق انتفاع از بستر رودخانه ها، اعلام سراسری نقشه های حدود بستر و احاریم رودخانه ها و تالاب ها، ثبت نقشه های حدود بستر و احاریم رودخانه ها و تالاب ها در سامانه کاداستر و نشانه گذاری بستر رودخانه ها و تالاب ها شاخص های مد نظر در این بررسی بودند.

تلاش پرسنل مدیریت مهندسی رودخانه ها و سواحل، مدیریت لایروبی واجرای طرحهای ساماندهی رودخانه ها و امور آب مناطق و همچنین همکاری سازنده مدیریت حقوقی، مدیریت فنی و مهندسی معاونت حفاظت و بهره برداری و مدیریت هیدروژئوماتیک و مدل های ریاضی سازمان آب و برق خوزستان، علل کسب این موفقیت بوده است.

سازمان آب و برق خوزستان، پیش از این در سال های ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ نیز حائز رتبه برتر در بین شرکت های آب منطقه ای در بخش حفاظت،بهره بردارب و مدیریت رودخانه ها و تالاب های کشور شده بود.

گفتنی است بررسی این بخش در سال ۱۳۹۹ از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران انجام نپذیرفت.