کاهش چشمگیر دمای هوا در کشور و لزوم مصرف بهینه انرژی

سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به کاهش چشمگیر دمای هوا در کشور به ویژه در استان های نیمه شمالی، لزوم رعایت مصرف بهینه انرژی در کشور جهت تامین برق مطمئن و پایدارضروری است.

به گزارش روابط عمومی، “مصطفی رجبی مشهدی” مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هوا شناسی از امروز تا اواخر هفته آینده شاهد کاهش دمای قابل ملاحظه ای در کل کشور به ویژه استان های شمالی هستیم  و با توجه به استمرار برودت هوا و در پی آن افزایش مصرف گاز به ویژه در بخش خانگی، سوخت رسانی به نیروگاه ها و تامین برق هموطنان دشوار خواهد شد.

رجبی مشهدی افزود: بیش از ۹۰ درصد تولید برق توسط نیروگاه های حرارتی است که از سوخت گازاستفاده می کنند و با توجه به رکورد مصرف گاز در بخش های خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده کشور در روزهای اخیر، ضروری ست برای اینکه تامین سوخت نیروگاه ها و تامین برق مطمئن و پایدار برای مردم با مشکل مواجه نشود کلیه هموطنان در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

ایشان اظهار داشت: هم اکنون شبکه سراسری  برق پایدار است و مشکلی درتامین برق مشترکان وجود ندارد. همچنین وزارت نیرو با توجه به کاهش ذخیره سوخت نیروگاه ها اقداماتی برای مدیریت مصرف انرژی از جمله کنترل روشنایی معابر و مدیریت مصرف بخش های مختلف صنعتی و اداری اعمال کرده اما همچنان نیازمند صرفه جویی هموطنان در مصرف گاز و برق به میزان ۱۰ درصد هستیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در انتها گفت: همکاران شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی و شرکت ملی گاز تمام تلاش خود را برای تامین سوخت نیروگاه ها انجام می دهند اما با توجه به برودت هوا و افزایش مصرف انرژی از هموطنان عزیر درخواست می کنیم با رعایت الگوی مصرف و تنظیم دمای وسایل گرمایشی منزل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد به تامین برق و گاز پایدار هموطنان کشور عزیز مان کمک کنند.